Potrošačima u Srbiji je svaki petak crn: Akcije više za trgovce nego za potrošače

Još jedan "Crni petak" dešava se širom sveta, kada trgovci nude brojne popuste za potrošače, međutim, ovaj dan nije svuda isto prihvaćen.
Potrošačima u Srbiji je svaki petak crn: Akcije više za trgovce nego za potrošače
Foto: Pixabay
Tako, kako smatraju sagovornici Danasa, "Crni petak" u Srbiji više služi kao akcija za trgovce, a potrošači uz svakodnevno pomno praćenje cena, mogu da "ulove" i po neki popust.
Ovaj dan u našoj zemlji postao je popularan tek pre deceniju, iako nikada nije zaživeo u pravom smislu kao u Sjedinjenim Američkim Državama.
 
Ipak, interesovanje potrošača u Srbiji postoji, posebno jer su svakodnevno "bombardovani" brojnim akcijskim ponudama sa ekrana, izloga i ostalog.
 
Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović za Danas kaže je nama svaki petak "crni petak" ako nemamo šta da kupimo za onu količinu novca koju imamo u novčaniku.
"Ovaj 'Crni petak' je uvezen iz Amerike i postao je popularan, ali mi to već imamo ovde u vidu akcija koje se maltene svake nedelje dešavaju. Svakog vikenda neki trgovinski lanac proglašava akcije. A kolike su to zaista akcije najbolje pokazuje prelepljivanje cena koje smo imali prethodnih godina, zatim to da se dan ili dva pred 'Crni petak' podigne cena, pa se onda navodno spusti za taj dan. Obično stara cena traje samo jedan dan", objašnjava naš sagovornik.
 
On ukazuje i na slučaj da mnogi potrošači na rafu vide jednu cenu, a onda odu na kasu i tamo bude druga cena.
 
"Niža cena bude na rafovima, a na kasi bude skuplje. Pravo svakog potrošača je da onoliko koliko piše, da im toliko i naplate", naglašava Papović.
 
On se osvrće i na slučaj manipulacije akcijama.
 
"Imate akcije od 50 ili 70 odsto, a to uglavnom bude za jedan ili dva artikla i to nešto što je odavno već za rasprodaju ili su mali brojevi i slično", ukazuje sagovornik Danasa.
 
Trgovci kod nas, kako dodaje, prolaze odlično za "Crni petak".
 
"Snimljeno je ranije kod jednog trgovca gde je bila i stara i nova cena, a stara cena je bila niža od nove, a pisalo da je akcija. Samo nisu rekli da li je to akcija za potrošače ili za trgovce", navodi on.
Tako bi, kako objašnjava, mogao da se definiše i "Crni petak" kod nas, više kao akcija za trgovce nego za potrošače.
 
Predsednik Udruženja potrošača Efektiva Dejan Gavrilović za Danas objašnjava da brojni primeri pokazuju da "Crni petak" u Srbiji služi više za manipulaciju trgovaca potrošačima.
 
"Kada se uporede cene koje većina trgovaca u Srbiji promoviše za 'Crni petak' sa cenama istih proizvoda u inostranstvu može da se vidi da su te cene ili više ili jednake kao regularne cene u inostranstvu", zaključuje sagovornik Danasa.
  • SSS

    26.11.2023 06:21
    Tja
    Crni petak je izmišljen u SAD, da bi se rafovi sa starom robom ispraznili i spremili za novu. Zato je tamo na crni petak sve na raprodaji gde se često cene spuštaju na 1$, čisto da nije džabe, kod nas je naravno, sve naopačke.
  • Stole

    24.11.2023 13:43
    Glupost
    Kakve veze ima da li je radikalska, napredna ili dosovska rasprodaja. Trgovci rade da zarade, što više, to bolje za njih, samo nebo je granica. Tako će biti i kada pobedi Djilas, Milica Zavetnica ili bilo ko drugi. Crni petak je glupost izmišena da deca izvuku zadnji dinar roditeljima.
  • BoeserWolf

    24.11.2023 11:20
    Radim za strani online shop. Redovne cene su niže od nasih "akcijskih". Nijedna zemlja na svetu nije tako dobra za trgovce kao Srbija, marže nigde nisu toliko visoke. Mi nemamo trgovce vec lopove. Cena tehnike je tek posebna prica, razlike u cenama 30%-50% je standard. Sve je jeftinije na zlom zapadu, sve cene su im nize, samo plate su im vece

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija