Evropske kompanije gube milijarde na krivotvorenim proizvodima

Evropski proizvođači odeće, kozmetike i igračaka gube zbog krivotvorina oko 16 milijardi evra prihoda godišnje, a ugašeno je i oko 200.000 radnih mesta, utvrdila je Kancelaruha EU za intelektualno vla
Evropske kompanije gube milijarde na krivotvorenim proizvodima
Foto: Pixabay
To je utvrdila Kancelarija EU za intelektualno vlasništvo (EUIPO).
 
"Krivotvorena roba donosi stvarne troškove - za potrošače, za robne marke i za našu privredu. Najnovije istraživanje pokazuje vrlo stvarne troškove, iskazane u padu prodaje i gubitku radnih mesta u EU", rekao je izvršni direktor EUIPO-a João Negrão.
Među gubitašima izdvaja se nemačka industrija igračaka, sektor na koji otpada trećina izgubljenog prihoda.
 
U sektoru odeće najveći gubitnik je Kipar, a u sektoru kozmetike Francuska.
Industrija odeće svake godine gubi gotovo 12 milijardi evra prihoda ili 5,2 odsto ukupnog prometa.
 
Znatno manju prodaju beleže i evropski sektori kozmetike i igračaka u celini. Krivotvorena kozmetika smanjila je kompanijama prihod za tri milijarde evra, što odgovara padu za 4,8 odsto. Industrija igračka ostala je bez milijardu evra prihoda, koji se smanjio za 8,7 odsto.
 
Krivotvorenje utiče i na tržište rada. Prema istraživanju EUIPO-a, sprovedenom u periodu od 2018. do 2021, krivotvorine su uzrok gašenja 160.000 radnih mesta u sektoru odeće, 32.000 u sektoru kozmetike i 3.600 u industriji igračaka.
 
Krivotvorena roba često predstavlja i ozbiljne zdravstvene i sigurnosne probleme za potrošače, što posebno važi za krivotvorenu kozmetiku i igračke.
U 2022. potencijalno opasni krivotvoreni proizvodi činili su 15 odsto zaplenjene robe na spoljašnjim granicama EU, navodi EUIPO.
 
Potrošači, pak, kupuju krivotvorene proizvode uglavnom zato što im je original preskup, pokazalo je EUIPO-ovo istraživanje sprovedeno prošlog juna. Trećina Evropljana smatra taj motiv prihvatljivim, a među mladima udeo se penje na 50 odsto.
  • /

    17.01.2024 23:43
    /
    brendirana roba je hit samo balkancima
  • Marta

    17.01.2024 09:49
    Cinjenica!
    Cinjenica da vecina originala se proizvodi na istim mestima kao fejkovi. Sto opet dovodi do toga da vi kao potrosac postavite pitanje, sta zapravo placate? Odete na sprat robne kuce napolju gde se npr.prodaju zenske tasne, sve su iste, samo druga marka. Dakle, sve potice iz istog mesta. Logican sled je da ljudi pribegavaju jeftinijim opcijama onda.
  • Жп

    17.01.2024 08:48
    Жп
    И треба када су прескупо! Исти производи се драстично јефтиније могу наћи преко друштвених мрежа и сви задовољни! Ја већ годинама купујем тим путем и презадовољан сам! Никакве разлике нема од материјала до етикете док је цена 70% јефтинија и увек до шик! И европски купци немогу себи приуштити 500 1000 2000 и више Еура за гардеробу и већина прибегава овој трговини док се на Балкану 85% овако снабдева!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija