Praznični udar na kućni budžet: Da li je i za vas januar "najduži mesec u godini"?

Januar važi za "najduži" mesec u godini zbog troškova koje su građani imali tokom novogodišnjih i božićnih praznika.
Praznični udar na kućni budžet: Da li je i za vas januar "najduži mesec u godini"?
Foto: Pixabay
Finasijska situacija se još više usložnjava za pojedine koji će imati troškove i zbog obeležavanja slave ili proslave rođendana, a za njihove goste zbog kupovine poklona za te prilike. 
 
Tako se postavlja pitanje kako finansijski "pregurati" ovaj mesec i kako preraspodeliti ono što je ostalo u kućnom budžetu. 
Kako rasporediti kućni budžet?
 
Stručnjaci kažu da je savet da se kućni budžet rasporedi u decembru jer je to najpraktičnije. Dušan Uzelac sa portala "Kamatica" kaže za Euronews Srbija da je to i najbolji savet. 
 
"Sve aktivnosti na polju ličnih finansija imaju odloženo dejstvo minimum šest meseci. Ono što danas učinite će se manifestovati na vašem računu za šest meseci. Ako je neko sada u januarskom izazovu onda je to signal, odnosno lampica se upalila na te opšte finansijske navike i na ponašanje i tu treba onda obratiti pažnju i spremiti se za sledeći januar", rekao je Uzelac. 
On dodaje da je to najpametniji savet ali i najzahtevniji.
 
"Od lakših saveta, možete otići po kredit kako bi se do neke finansijske pozicije stiglo ranije. Krediti su u tom smislu finansijska prečica", rekao je Uzelac. 
 
"Zlatno pravilo"
 
Kako da se građani uzdrže od kupovine nekih stvari u januaru ako su se već istrošili za praznike, a ne bi da podižu kredit?
 
Izuzimajući potrošnju koja se odnosi na dnevne potrebe i hranu, Uzelac je naveo da treba preskočiti, na primer, kupovinu gardorobe i potom sagledati da li vam nešto nedostaje. 
 
"To je u potrošnji najefektinije. Posmatrajte sebe i svoje impulse za potrošnjom, probajte da preskočite odlazak u prodavnicu i posmatrajte da li vam nešto u životu nedostaje kad ne odete u prodavnicu i kad ne kupite garderobu i neke stvari", rekao je Uzelac.
 
Ta potrošnja se, dodaje, ne odnosi na dnevnu potrošnju i na hranu, nego više na one stvari koje su iz domena emotivne potrošnje, odnosno na nešto što nam život čini lepšim ali ništa se neće dogoditi ni ako to ne kupimo.
 
Uzelac kaže da je to nešto što je uvek na izazovu po pitanju potrošnje.
 
"Zlatno pravilo - ako odete vikednom u prodavnicu popust je 30 odsto, ako ne odete onda je 100 odsto ušteda", naveo je on.
Šta znači pametno upravljanje finansijama? 
 
Kada neko kaže da mu je nešto potrebno, tu se krije sva mudrost upravljanja finansijama. 
 
"Neko će reći da mu je potrebno zimovanje, neko će reći da mu je potrebno letovanje, neko da mu je potreban nov telefon, to je sve iz domena emotivne potrošnje. Ništa od toga nije potrebno, to je želja a ne potreba. Potreba je davno prevaziđena u egzistencijalnom smislu, imamo garderobu, imamo gde da živimo, imamo uređaje i internet i to je ono što je danas zamena teza. Nema manjka para, ima viška želja", rekao je Uzelac. 
 
On dodaje da to treba prepoznati kao potrošački mehanizam. 
 
"Kada prepoznate na koje impulse reagujete, a na koje ne reagujete u tom smislu potrošnje, onda ćete shvatiti kako vam prodavci mame pare i prizivaju potrošnju", naveo je Uzelac. 
  • Keva

    21.01.2024 16:16
    E bas je lepo covek objasnio, to su zelje a ne potrebe. Mogu da kazem od kako sam se oslobodila tog materijalnog, zivot mi je lepsi i puniji. Ne racunam hranu, kupujem je ali ne da imam zalihe za tri meseca jer je bas sad na akciji. Ne kuvam rucaak za da se nadje, nego onoliko koliko je potrebno za troje. Garderobu kupujem kad nesto dotraje a ne zato sto je trend. Srecom iz faze kupi kupi, imam i cipela i garderobe za jos deceniju.
  • Caca

    21.01.2024 12:58
    Ljudi uglavnom ne zive u skladu sa svojim mogucnostima jer su nase mogucnosti minimalne. Medjutim, deo krivice snosi i potrosacko drustvo, zelja da se bude u trendu i stalno nametanje nepostojecih/nebitnih 'potreba' od strane okoline ili influensera - nova odeca jer ona iz prosle sezone vise nije aktuelna, novi telefon jer stari nema prostora za jos jednu igricu/aplikaciju i sl.
    U tom smislu, trebalo bi vratiti neki oblik domacinstva u skole, da deca od malena nauce kako da budu racionalna u potrosnji i kako da upravljaju novcem.
  • Saki

    21.01.2024 12:33
    Blue monday
    Januar kao da traje 2 meseca.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija