To se navodi u analizi stanja na tržištu novih i polovnih vozila u Srbiji sajta
Polovni automobili.
Podatak, kako je istaknuto, deluje ohrabrujuće, jer je pad prodaje polovnih automobila u 2022. u odosu na 2021. godinu iznosio 15 odsto.
Jedan od razloga pada prodaje nalazi se u činjenici da su mnogi potencijalni kupci očekivali subvenciju države od 2.100 evra za kupovinu polovnih automobila, standarda euro 6, uz reciklažu starijih automobila sa dizel motorima normi euro 1, euro 2 i euro 3.
Prema podacima "Autovista 24", sa lošim prodajnim rezultatima polovnih vozila u prošlog godini pored Srbije, pad su beležile - Italija (10,9 odsto), Španija (2,5 odsto), Austrija (jedan odsto) i Švajcarska (0,2 odsto).
Istraživanje je pokazalo i da su tradicionalno, kupci polovnjaka u Srbiji i dalje okrenuti modelima sa dizel agregatima, kao i da su ti podaci gotovo identični onima iz 2022. godine.
Oko 64 odsto prodaje polovnih automobila iz uvoza u prošloj godini činila su vozila sa dizel motorom, a 29,7 odsto sa motorom na benzin.
Takođe, u prošloj godini najviše su se kupovali polovnjaci, proizvedeni između 2007. i 2011. godine i oni čine 43 odsto svih polovnjaka koji su u prethodnih 12 meseci po prvi put registrovani u Srbiji.
Nešto manje od polovine svih prodatih polovnih automobila iz uvoza (47 odsto) u 2023. ispunjava emisione standarde euro 1 do euro 4, a to su vozila proizvedena do 2009. godine. Srbija je najavila zabranu uvoza tih vozila od 1. januara ove godine, ali se to za sada nije desilo.
U Srbiji prošle godine prodato je 25.422 nova automobila, što je za 11,6 odsto više u odnosu na 2022. godinu.
I na tržištu EU je registrovana ekspanzija prodaje novih vozila. Prema podacima Evropske asocijacije proizvođača automobila (ACEA) u 2023. godini prodato je ukupno 10,5 miliona jedinica, što je za 13,9 odsto više u odnosu na 2022. godinu.
Kako je navedeno, sva velika tržišta sa kojih se uvoze polovnjaci beležila su rast - Italija (18,9 odsto), Francuska (16,1 odsto), Nemačka (7,3 odsto), Španija (16,7 odsto) - osim Mađarske koja je prošle godine prodala za 3,4 odsto manje nego 2022. godine.
U prošloj godini više od polovine svih prodatih novih vozila je sa benzinskim agregatima, dok "dizelaši" čine svega 18,9 odsto tržišta.
I dalje raste prodaja "hibrida", koji su dostigli 23,62 odsto tržišta novih vozila, kao i prodaja potpuno električnih vozila, ali oni i dalje zauzimaju veoma mali procenat ukupnog tržišta.
Komentari 6
Srećko
/
zato se ne prodaju vec vozi ovo sta se ima.
jugice ste unistili zbog pretnje sankcija ako su stari 18 g.
ali udbaskom srbinu sverceru se tolerise
B
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar