Srbija bila u trci za čuvenu fabriku električnih automobila, pa izgubila od Segedina

Radovi na izgradnji fabrike električnih automobila koju gradi kineska kompanija BYD u Segedinu počinju 1. marta, a proizvodnja kreće u junu sledeće godine.
Srbija bila u trci za čuvenu fabriku električnih automobila, pa izgubila od Segedina
Foto: Pixabay
Nedeljnik piše da je u trci za izgradnju ove fabrike bio i Beograd, ali da se na rang listi kineskog proizvođača plasirao na drugo mesto sa 503 boda, dok je Segedin imao - 511 bodova.
 
Izgradnja fabrike u Segedinu počinje u rekordnom roku, samo tri meseca pošto je mađarski ministar spoljnih poslova i trgovine Peter Sijarto objavio vest da se BYD odlučio za lokaciju kraj Segedina, odakle namerava da krene u osvajanje evropskog tržišta, piše Nedeljnik.
Inače, BYD je u četvrtom tromesečju prošle godine postao najveći prodavac električnih automobila i tako pretekao glavnom takmaca, kompaniju Tesla. Planovi BYD-a su da bude među pet najvećih prodavaca električnih automobila u Evropi (otprilike 750.000 vozila godišnje).
 
Zašto se kineska kompanija odlučila baš za Segedin kao lokaciju svoje prve evropske fabrike električnih automobila do sada nije posebno objašnjeno, pa je ostala nedoumica da li je jedini razlog bio taj što je mađarska vlada odlučila da sa 118,6 miliona evra subvencioniše nadogradnju infrastrukture potrebne za fabriku ili zato što je Mađarska najavila svoje namere da se uključi u proizvodnju litijumskih baterija.
Ono što mnogo više intrigira je podatak ko su sve bili potencijalni kandidati, odnosno konkurenti Segedinu, za izgradnju fabrike.
 
Prema pouzdanim izvorima, kandidati su još bili belgijski Gent, Sofija i - Beograd.
 
Na osnovu egzaktnih kriterijuma kineski proizvođač napravio je rang listu na kojoj se Segedin plasirao na prvo mesto sa 511 bodova. Drugo mesto zauzeo je Beograd sa 503 boda, Sofija je imala nešto više od 100 bodova, a na četvrtom mestu bio je Gent.
 
Belgijskom gradu nije pomogla ni odluka lokalne samouprave da kineskoj kompaniji ponudi petogodišnji poreski moratorijum, koj je inače nedozvoljen na državnom nivou zbog propisa koji važe u Evropskoj uniji. Inače, u prijavi Beograda nije navedena tačna lokacija moguće fabrike nego samo podatak da bi se fabrika gradila "u okolini grada".
 
Ministar Sijarto izjavio je da je BYD fabrika jedna od najvećih investicija u mađarskoj ekonomskoj istoriji, a očekivanje je da samo ta fabrika zaposli više hiljada ljudi mada su planovi da oko tog biznisa bude stvoreno 20.000-40.000 radnih mesta.
  • @××

    26.01.2024 11:55
    Koje muze kad je Sartid gubitas od postanka do danas?
    Ko normalan pravi (i decenijama odrzava) zelezaru a u blizini nigde ni rude gvozdja ni energenata.
    I Kinezi su sad tamo samo zbog bescarinskog izvoza u EU, cim se to ogranici ili poskupi odose kao i Ameri
  • @Mile

    26.01.2024 11:51
    I Indijci placaju racune, poreze i doprinose kao i lokalci, a to je drzavi jedino bitno
  • mile

    26.01.2024 10:03
    Otišlo je mnogo šta , ali narod to ne zna , A izgleda da nam to nije ni važno!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija