Kina postala najveće brodogradilište na svetu: Gradi više od polovine svih brodova

Kina gradi više od polovine svih brodova na svetu, navodi "Vol strit džurnal", koji kinesku brodogradnju naziva simbolom istorijske transformacije iz kontinentalne sile u pomorsku.
Kina postala najveće brodogradilište na svetu: Gradi više od polovine svih brodova
Foto: Pixabay
Prošle godine više od polovine svetske komercijalne brodogradnje odnosilo se na Kinu, što je čini vodećim svetskim brodograditeljem.
 
Nekada ekspanzivna zapadna brodogradilišta, koja su pomagala u nastanku zapadnih imperija, širenju trgovine i dobijanju ratova – propala su.
List navodi da se u Evropi odvija samo pet odsto svetske brodogradnje, dok je doprinos Sjedinjenih Američkih Država (SAD) gotovo na nuli.
 
Kineska brodogradilišta dobijaju ugovore vredne milijarde dolara, čak i iz zapadnih zemalja.
Zbog činjenice da su tamošnje kompanije počele da primaju porudžbine i za niz godina unapred, odlučile su da se prošire, obuče nove radnike i izgrade opsežne lance snabdevanja.
 
Kineska brodogradilišta grade kontejnerske brodove, tankere i brodove za rasute terete, ali i ratne brodove za nacionalnu mornaricu.
 
Kineska mornarica ima 370 ratnih brodova, što je čini najvećom na svetu. Očekuje se da će se broj njenih brodova do 2030. godine povećati na 435.
 
Američki list upozorava da će u dugotrajnom sukobu kineska brodogradilišta svojoj mornarici obezbediti značajnu prednost.
Kineska brodogradilišta dizajnirana su da grade ratnim tempom, a američka se bore da održe korak čak i sa mirnodopskom potražnjom.
 
List zaključuje da industrija SAD nije spremna za sukob sa Kinom oko Tajvana.

Teme

kina
  • Б

    11.03.2024 11:30
    Ренесанса бродоградње
    Људи са Запада научени су да историју посматрају као линеарни успон Запада. Кинези имају сасвим другачију перспективу. Кина и државе које чине данашњу Индију су вековима биле највеће светске економије. 16 кинеских династија успињало се и падало током хиљада година. Неке од њих су градиле величанствене бродове. Деценијама пре Колумба, велики адмирал Џенг Хе опловио је на величанственим једрењацима Африку и Азију и детаљно мапирао мореузе између данашње Индонезије и Малезије. Оценио је да је то место идеално за трговину, па су Кинези жељни зараде и авантуре похитали у те крајеве. Кинески дрвени бродови били су чувени надалеко,
    Данашњи процват бродоградње је само логичан наставак развоја производних капацитета у Кини. Након теретних бродова, Кина гради крузере и друге луксузне бродове, као и бродове са погоном на водоник, метанол и друга неконвенционална горива. Можда Кина не би градила толику ратну морнарицу, да је САД нису понизиле током Тајванске кризе 1996, да не провоцирају константно где год и како год могу. Можда је време да се Амери врате кући...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

SAD uvele sankcije Gasprombanci

Trećoj po veličini ruskoj banci, Gasprombanci i njenim filijalama, SAD su uvele sankcije sa ciljem da se smanji sposobnost Rusije da izbegne hiljade sankcija uvedenih od početka invazije na Ukrajinu.