Poznato zašto su prizemljeni avioni kompanija Željka Mitrovića i Nikole Petrovića

Izbegavanjem obaveznog servisa, tri kompanije smanjivale su troškove održavanja i tako zarađivale milione evra.
Kako piše Radar,  moguće je da zbog toga račun plati država, kojoj bi mogli da budu zabranjeni svi letovi ka Evropi.
 
Zbog sumnji da ozbiljno krše pravila EU o vazdušnom saobraćaju, nadležna Evropska agencija za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA) pokrenula je istragu, tačnije reviziju dozvola za tri srpske privatne avio-kompanije čiji su vlasnici bliski vrhu vlasti u Srbiji. 
Umesto da bude sprovedena detaljna istraga u Srbiji, pokušano je da se sve gurne pod tepih tako što su umesto dokumentacije, koju je tražila EASA, ovoj agenciji vraćene dozvole za komercijalno letenje na prostoru EU, navodi se u tekstu prvog broja Radara koji je objavljen danas.
 
Radar piše i koje su sumnje predstavnici EASA izneli na sastanku sa nadležnima u Direkciji za civilno vazduhoplovstvo (DCV) Srbije. 
Najvažnije sumnje EASA su da su Star Fly Wings u vlasništvu Nikole Petrovića, kuma predsednika Srbije Aleksandra Vučića, kao i dve kompanije - Air Pink i Air Emeralds - čiji je suvlasnik Željko Mitrović, falsifikovali dužinu letenja i da su prevozili oligarhe iz Rusije bliske režimu Vladimira Putina.
 
Zbog sumnje da su prevozili sumnjiv teret, ali i ruske oligarhe, od kojih se, kako se pretpostavlja, jedan nalazi i na međunarodnoj poternici, za ove srpske avio-kompanije interesovanje su pokazale i druge evropske agencije. 
 
To je izazvalo probleme i u Srbiji. 
 
Prinudno zaustavljanje rada oštetilo je i neke srpske biznismene, koji su svoje avione po različitim ugovorima davali na korišćenje ovim kompanijama. Među tim biznismenima ima onih koji su bliski vlastima, kao što su Ivan Bošnjak, suvlasnik Milenijum tima i još nekoliko firmi, kao i Ostoja Mijailović, vlasnik Britiš motorsa i predsednik Sportskog društva Partizan i istoimenog košarkaškog kluba. Svoje avione imali su i vlasnik Delte Miroslav Mišković i vlasnik Swisslion Takovo Rodoljub Drašković.
 
Gubitak, kako navodi Radar, nije samo u izgubljenim komercijalnim letovima tih vazduhoplova, već i u vrednosti samih aviona, jer zbog sumnji u tehničku ispravnost oni teško mogu da se koriste i u privatne svrhe na teritoriji EU. 
Zbog sumnji EASA koja otvara pitanje bezbednosti ovih aviona, razloga za nezadovoljstvo imaju i brojni putnici koji su ih koristili. Od ruskih oligarha, poznatih sportista, do zvaničnika Srbije, među kojima je i Aleksandar Vučić, do kontroverznih biznismena, poput Zvonka Veselinovića.
 
Prva sumnja EASA, ukoliko bi bila tačna, predstavlja ozbiljno kršenje propisa o avio-saobraćaju. Naime, sumnja se da su ove tri kompanije netačno predstavljale, odnosno umanjivale sate letenja svojih aviona. To bi značilo da avioni nisu slati na strogo propisane servise kada je za njih bilo vreme, na osnovu stvarnih sati letenja, već kasnije, na osnovu lažno prikazane evidencije trajanja letova. Obavezni servisi i zamena delova aviona su veoma skupi, a njihovo izbegavanje i odlaganje može troškove za flotu od 19 aviona na godišnjem nivou da smanji i za više miliona evra.
 
Opširnije na radar.nova.rs.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Pan 5er

    17.03.2024 00:49
    "... ja znam dosta avio mehanicara..."
  • Pocrneo od gumara

    16.03.2024 08:49
    "Sve je Vucic i gde Vucica nije!"
  • w/e

    16.03.2024 00:10
    @Steva
    Improvizovana podmornica za svrhe turisticke atrakcije i avion kao svakodnevno sredstvo prevoza nisu za poredjenje. Avioni prolaze rigorozne kontrole u svim fazama razvoja i podlezu brojnim regulacijama tokom zivotnog veka. Improvizovana podmornica koju pominjes nije imala ni atest za dubine na koje je isla. Sta vise, dali su otkaz coveku koji je na to ukazao godinama unazad. Ukratko, navedena podmornica nije nikada ni smela da se koristi za razliku od aviona, gde je sporan samo interval odrzavanja.

    Moja pretpostavka je da su u industriji svesni velikog praga tolerancije na kasnjenje u odredjenim servisima ili da su lazno predstavljali dokumentaciju kako bi izbegli eventualne sankcije zbog pruzanja usluga sankcionisanim osobama.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Kako je Evropa izgubila korak za SAD i Kinom

Sa povratkom Donalda Trampa u Belu kuću i evropska ekonomija je u sve većem problemu, a temelj na kojem počiva prosperitet regiona u opasnosti je da se raspadne, piše Politiko.

NIS - svako ima svoj interes

Sjedinjene Američke Države zapretile su da će američkim kompanijama zabraniti da posluju sa firmama koje posle 15. januara budu u aranžmanu sa Rafinerijom nafte u Pančevu.

NBS povećala naknade

Narodna banka Srbije donela je izmene Odluke o jedinstvenoj tarifi kojom je povećala naknade za izvršne usluge, a nove tarife objavljene su u Službenom glasniku.