Veće cene polovnih automobila, sve češće se plaćaju gotovinom

Cene polovnih automobila, koji se u Srbiju najčešće uvoze iz Švajcarske, Nemačke i Belgije, više su za 20 do 30 odsto nego pre pandemije.
Veće cene polovnih automobila, sve češće se plaćaju gotovinom
Foto: 021.rs
Zbog skupljih kredita, poslednjih nekoliko godina, građani se sve češće odlučuju za plaćanje u gotovini.
 
Broj onih koji kupuju nove automobile u odnosu na isti period prošle godine porastao je za trećinu, a kupcima su najzanimljiviji automobili sa manjom kilažom i benzinci, prenosi RTS.
Tokom januara i februara građani su kupili 1.114 automobila.
 
Ipak, činjenica je da gotovo 70 odsto ukupnog tržišta čine kompanije koje su obnavljale svoj vozni park, a koje najviše kupuju modele "Škode".
U prva dva meseca ove godine najprodavaniji su "hjundai tuson" i "tojota jaris kros", dok je Škodin model "kamik" na trećem mestu. Slede "dačija sandero" i Tojota sa još jednim modelom "korola".
 
Čak 668 novih automobila prodatih u prva dva meseca su sa benzinskim motorima, dok u istom periodu nije prodato ni 100 dizelaša.
 
Tokom januara i februara prodato je samo šest električnih automobila.
 
Petar Veličković, PR sajta "Polovni automobili" kaže da je sprovedeno istraživanje u EU među trgovcima automobila i 60, 70 odsto njih veruje da će pasti cene polovnjaka.
 
"Ako se taj trend bude prelio kod nas, biće dobro, ali moramo da čekamo", kaže Veličković.
 
U Srbiji, kako navodi, postoji pad prodaje polovnjaka na godišnjem nivou.
 
"Prodato je nešto manje od 19.000 automobila iz uvoza", napomenuo je Veličković.
 
Kada je reč o električnim automobilima, Veličković kaže da godišnji troškovi za održavanje iznose oko 200 evra što je veoma malo u odnosu na polovnjake koji potencijalno mogu da budu jako skupi za održavanje.
 
Pojedini su, kako RTS prenosi, spremni da kupe gotovinom automobil star 10 godina, a takođe su uvereni da su dobro prošli ukoliko je auto uvezen iz Švajcarske, a prešao je samo 150.000 kilometara.
 
Veličković smatra da država treba da nađe načina kako da se izbori da pri kupovini ne budu zloupotrebe poput vraćanja kilometraže.
 
"Postoje garancije koje daju vlasnici placeva, garancije na pređeni broj kilometara, garancije na trenutno tehničko stanje automobila, garancija na legalnost. Postoje načini na koje možemo da proverimo istoriju automobila", napomenuo je Veličković.
 
Borko Čarkilović koji se bavi prodajom automobila iz uvoza kaže da je za kupce presudna cena.
 
"Onda ide stanje automobila, koliko je prešao, da nije lupan ili udaran, vitalni delovi, kakav mu je motor i menjač. Dođu vide, pa probaju, pa dovedu rođaka. Taj koji se razume, dođe vidi, ako mu se svidi automobil, kupi ga, ali vrlo mali broj je takvih", istakao je Čarkilović.
  • Realista

    17.03.2024 09:05
    statistika
    To znači da 2 miliona porodica u srbiji može sebi da priušti 165 privatnih automobila mesečno. Recimo, u Austriji ta brojka je 16.000 automobila mesečno, skoro 100X više, iako je austrijsko tržište palo 30% od 2019. Toliko smo bedni.
  • /

    16.03.2024 21:50
    /
    poreklo imovine za ove sto kupuju nova kola.
  • keš

    16.03.2024 19:54
    Kupuju za keš, jer ako hoćeš preko računa onda je cena veća bar 40%, jer svi "uvoznici" lažu/prikazuju nižu cenu prilikom uvoza, pa bi im PDV bio nenormalno velik ako bi prodali preko računa. Ovako daš 10.000, a na računu ti napišu 4.000 i toliko možeš da platiš preko računa, a ostatak svejdno mora u kešu...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija