Šta stoji iza "paprenih" računa za struju?

Uvećani računi za struju, u poslednja tri meseca, u velikom broju stižu na adrese potrošača.
Šta stoji iza "paprenih" računa za struju?
Foto: 021.rs

Neki od razloga koji se navode su hakerski napad Elektroprivredu Srbije krajem decembra prošle godine, ali i to što se, u nekim slučajevima, brojila ne očitavaju redovno pa dolazi do grubih grešaka, navode stručnjaci za Danas.

Sa druge strane, u EPS-u za Danas tvrde da hakerski napad nije uticao na iznose računa za električnu energiju kao i da nije povećan broj prigovora u odnosu na prethodni period.
 
Uvećani računi za struju su postali noćna mora za veliki broj domaćinstava, ali i preduzeća u poslednja tri meseca jer su iznosi koje treba platiti "papreni", odnosno daleko veći od uobičajenih.
 
Individualni potrošači, odnosno domaćinstva čiji računi na mesečnom nivou ne prelaze iznose od pet do 8.000 dinara, suočili su se sa računima koji dostižu i do neverovatnih 60.000 dinara.
Čitaoci Danasa su se, kako se navodi u tekstu, suočili sa situacijom da im brojila u prethodnim mesecima uopšte nisu očitana, a kada konačno jesu dobili su mesečni račun sa višestruko većim iznosom od uobičajenog.
 
Tako je, primera radi porodica iz Novog Sada, koje inače ima daljinsko grejanje, u novembru dobila, kako kažu za Danas, račun sa uobičajenim iznosom, a onda u decembru i januaru njihovo brojilo uopšte nije očitano. U februaru je usledio , jer je pristigli račun iznosio oko 23.000 dinara.
 
To domaćinstvo se odmah žalilo i tražilo proveru potrošnje svog brojila uz tvrdnju da je došlo do nepravilnosti. Iz EPS-a im je odgovoreno da tom preduzeću fakturisanje računa za struju dostavlja operator distributivnog sistema, a to je Elektrodistribucija Srbije u skladu sa važećom zakonskom regulativom.
 
Navedeno je da je EPS operatoru prosledio zahtev za kontrolu mernog mesta i ponovno očitavanje. U odgovoru se ističe da s obzirom na to da EPS trenutno ne raspolaže sa podacima na osnovu kojih bi mogao da se prihvati prigovor, žalba se smatra odbijenom.
 
Stručnjak za energetiku Velimir Gavrilović kaže za Danas da hakerski upad može da bude razlog enormno uvećanih računa, ali isto tako i to što se neki računi, iz ovog ili onog razloga, ne očitavaju pojedinačno, odnosno za svaki mesec već se umesto toga očitva više njih u istom mesecu.
 
To se dešava kod domaćinstava koja žive u kućama i gde je potrebno da neko bude u tom stambenom objektu kada ekipa nadležna za očitavanje brojila dođe da obavi svoj posao.
 
Ako nikog nema kod kuće brojilo ne može biti očitano. Isto tako, dešava se da agencije zadužene za očitavanje zbog toga što nemaju dovoljno ljudstva ni ne pošalju ekipu za očitavanje na sve adrese iako je to potrebno.
"Epilog su neočitana brojila. Onda se potrošnja u mesecu u kome se brojilo čita gleda zbirno i tu dolazi do grešaka tokom obračuna koliko je zaista kilovata potrošeno i prebacivanja u skuplje zone. Pravilan način je da se svaki mesec obračuna pojedinačno kako ne bi došlo do propusta. Građani treba da paze na te stvari kako ne bi platili više nego što je potrebno. Zato treba da insistiraju da im se struja očita za svaki mesec posebno. U međuvremenu je došlo do poskupljenja struje, tako da je logično da računi porastu, zavisno od potrošnje, između 10 do 25. odsto. Međutim, svaka potrošnja veća od 30 odsto nije normalna i domaćinstva na takve račune obavezno treba da se žale, jer su sasvim sigurno oštećena", navodi Gavrilović za Danas.
 
U EPS-u pak kažu da hakerski napad nije uticao na iznose računa za električnu energiju.
 
"Redovno analiziramo broj i razloge podnetih prigovora. Nakon analize se radi na unapređenju poslovanja sa svim stranama koje učestvuju u formiranju računa za električnu energiju, u cilju povećanja zadovoljstva kupaca. Broj prigovora u decembru 2023, januaru 2024. i februaru 2024. godine nije povećan i iznosi manje od jedan odsto od ukupnog broja mesta isporuke", navode u EPS-u i dodaju da svi kupci mogu da podnesu prigovore pisanim putem na adrese odštampane na računima, besplatnim pozivom korisničkog centra 0800 111 202 ili putem portala Uvid u račun.
  • Novosadjanka

    02.06.2024 05:37
    Lopovi
    Ja imam stan koni je vec 15 god. U stanju mirivanja racun za sruju potrosnja 0 PLACAM SAMO ANGAZOVANU STRUJUredovno svakog msecaimam i dokaz.ja dobijem racun dugovanje 33800 din.To je placka i lopovluk ,sra mota za jednu instituciju.Ali oni su svi bez obraza i srama lopovi
  • River

    29.03.2024 23:10
    Pazite se još nečega. Poznanik je prošlog februara platio račun od oko 90.000 (grejanje na struju, stari bojler, prethodni dug, plus je tokom te zime radio slabo plaćene poslove). Nakon toga je uredno plaćao relativno niske račune koji mesečno nisu prelazilii 3.000 (nov bojler, hidropak itd.) da bi mu usred avgusta isključili struju zbog duga. Ispostavilo se da je došlo do greške u proknjižavanju uplate od strane EPS što su u Elektrovojvodini potvrdili uz priču "nije do nas, ne možemo mi tu ništa, oni u BG su pogrešili, pišite žalbu pa za mesec dana možda reše, morate sve da platite plus uključenje ako hoćete struju..."
    Lik je na kraju morao angažovati advokata i, iako je na kraju rešio sve bez ikakvih troškova, bio je skoro dva meseca bez struje.
    Poenta je da samo zato što mislite da ste sve uredno platili, ne znači da vam uplate neće magično nestati u EPS-u. I da to što imate dokaze o uplati ne znači aman baš ništa.
  • Boki

    29.03.2024 08:11
    red je red
    E sad svi oni sto nisu hteli da izadju na izbore, izlaze u setnju do epsa i tamo cekaju red da se zale :)

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija