Serijska proizvodnja električnih automobila u Kragujevcu od oktobra?

Kompanija Stelantis počela je u fabrici u Kragujevcu probnu proizvodnju automobila na električni pogon, dok bi serijska proizvodnja mogla da startuje u oktobru.
Serijska proizvodnja električnih automobila u Kragujevcu od oktobra?
Foto: Pixabay (ilustracija)
Kompanija Stelantis nastala je 2021. godine spajanjem italijansko-američkog Fijat Krajslera i francuske PSA grupe.
 
Stručna javnost ističe da je reč o dobroj vesti, ali da treba biti oprezan u procenama kada će zaista do toga doći, piše Demostat.
Prema navodima medija, prvi modeli električnog automobila u Kragujevcu već su proizvedeni i radi se o primercima koji su namenjeni za takozvane "kreš" testove i ostala potrebna ispitivanja.
 
Stelantisova fabrika poseduje pistu za probu novih modela automobila, dok se glavna sigurnosna ispitivanja obavljaju u inostranstvu, a mediji pišu i da će prvi proizveden električni automobil biti testiran i na ulicama Kragujevca i, kako je to uobičajeno prilikom takvih provera, zaštićen u maskirnoj foliji.
Predsednik Samostalnog sindikata FCA Srbija Saša Đorđević rekao je da su se radnici kragujevačke fabrike automobila, koji su bili na obukama u inostranstvu, vratili u zemlju i po povratku su uključeni u poslove u vezi sa proizvodnjom novog elektičnog vozila.
 
Nadležni iz kompanije Stelantis nisu želeli da potvde informacije o probnim modelima i testiranjima, već su samo naglasili da je "projekat u toku".
 
Profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Ljubodrag Savić naglašava da je izrada prvog električnog automobila u Srbiji dobra vest ali da treba biti obazriv sa procenama da li će i kada serijska proizvodnja u fabrici u Kragujevcu startovati.
 
"Reč je o velikom projektu i relativno novoj stvari u automobilskoj industriji ne samo kod nas nego bilo gde u svetu. To je i jedan od razloga zbog čega država subvencioniše kupovinu električnih automobila. Međutim, te subvencije svakako nisu dovoljne da bi se vozači motivisali da kupe baš ta vozila. Bez obzira što će se u Srbiji proizvoditi jeftiniji modeli električnih automobila njihova cena je još uvek prilično visoka za naše uslove, čak i sa subvencijama. Osnovni problem je taj što kod nas ne postoji infrastruktura za električne automobile, odnosno nema dovoljno instaliranih punjača baterija. To posebno odbija potencijalne kupce od namere da pazare električne automobile", navodi Savić.
  • Милош Марјановић

    23.04.2024 16:10
    Prvi auto?
    Davnih vremena u Kragujevcu je proizveden jugić na baterije. Baterije bile iz uništene firme Krušik akumulatori. Tako da Panda nije prvi električni auto u Srbiji. Profa se izlanuo
  • /

    21.04.2024 11:15
    /
    naprednjacima je kampanja protiv zutih bila da se javno objavi ugovor o subvencijama u kragujevcu.

    neka sada naprednjaci pokazu sta sadrze ugovori o njihovim subvencionisanim firmama i zasto se te firme registruju u pozarevcu a ne u maticnoj opstini.
  • Prodavac

    20.04.2024 16:18
    Asortiman
    A zasto bivmi proizvodili nesto sto niko ne zeli da kupi, cemu to, bolje bi bilo neki hibrid da se stavi na traku, a ne baterije

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija