Prikriveno podizanje cena kroz smanjeno pakovanje prozvoda zadaje glavobolju i potrošačima i vladama budući da koči potrošnju u uslovima slabije kupovne moći domaćinstava koja su pod pritiskom visoke inflacije i troškova zaduživanja.
Od jula do septembra francuske maloprodajne kompanije moratće da informišu potrošače o prehrambenim i drugim proizvodima za široku potrošnju čija cena ne prati smanjeno pakovanje, saopštilo je ministarstvo.
"Staćemo na kraj takvoj praksi (...) Želim da ponovo zadobijemo poverenje potrošača, a poverenje ide ruku pod ruku s transparentnošću", kazao je ministar finansija Bruno Le Mer.
Cene prehrambenih proizvoda postale su glavno političko pitanje u Francuskoj budući da su cene hrane nakon redovnih godišnjih pregovora maloprodajnih kompanija i prehrambenih firmi skočile za rekordnih 16 odsto.
Vlada je zakonom uredila pomeranje datuma pregovora u ovoj godini i zatražila od kompanija da ograniče poskupljenja.
Lanac supermarketa Carrefour sam je prošlog septembra istakao na nekim proizvodima upozorenja o cenama kako bi uoči pregovora podvrgnuo pritisku velike proizvođače robe za široku potrošnju, kao što su Nestle, PepsiCo i Unilever, podseća Rojters.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 1
Milan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar