Zakon o elektronskom tržištu (DMA) namenjen je da obezbedni nadzor i ograničenje zloupotrebe dominantnog položaja velikih tehnoloških kompanija na onlajn tržištima da bi se bolje zaštitio nastanak i rast startapova u Evropi i poboljšala ponuda korisnicima.
Mere se od početka marta već primenjuju na neke servise pet američkih tehnoloških giganata - Alfabet, Amazon, Epl, Meta, Majkrosoft i na društvenu mrežu TikTok, u vlasništvu kineske grupe Bajtdens.
Prema novim propisima tim kompanijama se uvodi niz mera ograničenja kako bi se sprečila nelojalna konkurencija.
"Buking je važan akter u evropskom turističkom ekosistemu, i mi ćemo se uveriti da će on u potpunosti poštovati svoje obaveze", rekao je evropski komesar za digitalizaciju Tijeri Breton.
Bukingu je dat rok od šest meseci da uskladi poslovanje sa novim pravnim odredbama.
Evropska komisija je objavila i da je otvorila istragu da sazna da li nove mere treba takođe da se primene na društvenu mrežu X, u vlasništvu Ilona Maska. Kako je navedeno o tome će se izjasniti za pet meseci.
Grupe koje su obuhvaćene evropskim Zakonom o digitalnim tržištima na primer treba da obaveste Brisel o svakom planu kupovine neke digitalne kompanije u Evropi, bez obzira na njenu veličinu.
Cilj je da se spreči kočenje inovacije i kupovina, čiji je jedini cilj eliminacija konkurenta.
Komentari 3
Mile
Dzeki
Lila
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar