Brisel optužuje Peking da svojim proizvođačima automobila daje ogromne subvencije koje dovode do veštački niskih cena i nelojalne konkurencije.
Ovaj korak Evropske komisije, koji je predstavljen početkom juna, rezultat je detaljne istrage koja je otkrila da se subvencije upućuju kroz ceo lanac snabdevanja.
Javni novac je otkriven svuda, rekli su zvaničnici, od iskopavanja sirovina potrebnih za proizvodnju baterija do transportnih službi koje su angažovane da dovedu gotove proizvode na obale Evrope.
Sam obim subvencija omogućava kineskim proizvođačima da ponude svoja električna vozila po znatno nižim cenama od onih koje se sklapaju u EU, gde su troškovi energije i rada mnogo veći.
Razlika u ceni izazvao je brz porast uvoza električnih vozila proizvedenih u Kini: sa 3,9 odsto tržišnog udela u 2020. na 25 odsto na kraju 2023. godine.
Ovaj talas jeftinog uvoza predstavlja pretnju konkurentima iz EU koja bi mogla da dovede do neodrživih gubitaka i dovede u opasnost više od 12 miliona direktnih i indirektnih radnih mesta, upozorava vlast EU.
Uvođenje mera će za sada biti privremeno.
U međuvremenu, Brisel i Peking će razgovarati o mogućim rešenjima koja bi mogla da spreče trajno uvođenje carina.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 6
Vladimir
Storno
Zamenik zamenika
Natrijum jonske((sodium Ion) baterije na bazi obične kuhinjske soli koje proizvode Kinezi uopšte ne sadrže litijum,nkobalt, nikl a imaju istu efikasnost, veću otpornost na niskim temperaturama i brže punjenje od litijum jonskih baterija.
@Marina
CIA je svu tu tehnologiju, novac i fabrike i dovela u Jugoslaviju posle drugog svetskog rata jer je Tito Moskvi još 1948. rekao ne i jer je Jugoslavija bila na pravoj strani, na strani USA i zapada. Novac, tehnologija,inovacije su uvek bili i uvek će biti na zapadnoj strani.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar