To znači da su sve tri mobilne telefonije poskupele u slično vreme, što je građane i udruženja potrošača navelo na sumnju da se radi o tajnom dogovoru.
Međutim, nakon nekoliko meseci analize, oglasila se Komisija za zaštitu konkurencije, sa zaključkom da se na osnovu raspoloživih dokaza ne može reći da su kompanije ovim potezom načinile povredu konkurencije.
Kako kažu iz KZK, cene se nisu u jednakoj meri porasle, a sva tri mobilna operatora unapred su najavila poskupljenje svojih usluga, uključujući i metode javnog obaveštavanja, i to 30 dana pre promene cena.
Međutim,
Dejan Gavrilović iz udruženja potrošača "Efektiva" kaže za
Danas da pojedinosti iz zaključka Komisije nisu relevantne, te da deo koji se odnosi na obaveštavanje građana o povećanju cena nije propisno ispunjen.
"Ako uzmemo u obzir da KZK navodi da su svi operatori na vreme obavestili potrošače u roku od 30 dana, a to nije tačno, bar jedan to nije uradio na vreme, onda kao udruženje potrošača sumnjamo u verodostojnost i svega ostalog. Nikad se pre nije desilo da sva tri operatora u isto vreme povećaju cene. Šta je Komisija očekivala u smislu dokaza? Da nađe papire u kojima piše 'da, evo mi smo se dogovorili'? Naravno da pisani dokaz o tajnim dogovorima nikada ne postoji, ali da je osnovana sumnja da se jesu dogovorili pokazuje činjenica da se nikad ranije to nije desilo, i da se povećanje sva tri operatora desilo u mesec dana", kaže Gavrilović.
On ističe da situacija deluje kao da su operatori hteli da pobiju pravo potrošača da promeni pružaoca usluge tako što će svi podići cene i napraviti iluziju izbora.
"Svi će da zarade više, a potrošačima će da uskrate pravo da pređu kod nekog povoljnijeg operatora", poručuje Gavrilović.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 5
kada mi istekne
Nigde ni u ugovoru ne piše ako u medjuvremenu poskupi ili se smanji cena da ce potrošač biti obavešten.
Možda se takav ugovor ne bi ni potpisao da se svaki čas menja cena.
U toku korišćenja i u toku trajanja ugovora,ako dodje do neke promene(cena) treba da se obavesti potrošač. Možda ja hoću sada drugi paket,a pri raskidu ugovora piše da se obratim sudu. A,sud? Radi li? Imam li ja para da se sudim sa mts-om?
Ćuti i trpi, nemam para da se sudim. Jedino da čekam da mi ugovor istekne, ali i onda ne znam šta ću!
Joca
Neven
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar