O zaključku Komisije o operatorima: Očekivala da nađe papire u kojima piše "mi smo se dogovorili"?

Operatori Mts i Jetel povećali su cene svojih usluga početkom marta, a ubrzo zatim i A1.
O zaključku Komisije o operatorima: Očekivala da nađe papire u kojima piše "mi smo se dogovorili"?
Foto: Pixabay
To znači da su sve tri mobilne telefonije poskupele u slično vreme, što je građane i udruženja potrošača navelo na sumnju da se radi o tajnom dogovoru.
 
Međutim, nakon nekoliko meseci analize, oglasila se Komisija za zaštitu konkurencije, sa zaključkom da se na osnovu raspoloživih dokaza ne može reći da su kompanije ovim potezom načinile povredu konkurencije.
Kako kažu iz KZK, cene se nisu u jednakoj meri porasle, a sva tri mobilna operatora unapred su najavila poskupljenje svojih usluga, uključujući i metode javnog obaveštavanja, i to 30 dana pre promene cena.
 
Međutim, Dejan Gavrilović iz udruženja potrošača "Efektiva" kaže za Danas da pojedinosti iz zaključka Komisije nisu relevantne, te da deo koji se odnosi na obaveštavanje građana o povećanju cena nije propisno ispunjen.
"Ako uzmemo u obzir da KZK navodi da su svi operatori na vreme obavestili potrošače u roku od 30 dana, a to nije tačno, bar jedan to nije uradio na vreme, onda kao udruženje potrošača sumnjamo u verodostojnost i svega ostalog. Nikad se pre nije desilo da sva tri operatora u isto vreme povećaju cene. Šta je Komisija očekivala u smislu dokaza? Da nađe papire u kojima piše 'da, evo mi smo se dogovorili'? Naravno da pisani dokaz o tajnim dogovorima nikada ne postoji, ali da je osnovana sumnja da se jesu dogovorili pokazuje činjenica da se nikad ranije to nije desilo, i da se povećanje sva tri operatora desilo u mesec dana", kaže Gavrilović.
 
On ističe da situacija deluje kao da su operatori hteli da pobiju pravo potrošača da promeni pružaoca usluge tako što će svi podići cene i napraviti iluziju izbora.
 
"Svi će da zarade više, a potrošačima će da uskrate pravo da pređu kod nekog povoljnijeg operatora", poručuje Gavrilović.
  • kada mi istekne

    11.07.2024 19:46
    ugovor,koga da odaberem?
    Meni niko nije javio da poskupljuju usluge,a pod ugovorom sam.
    Nigde ni u ugovoru ne piše ako u medjuvremenu poskupi ili se smanji cena da ce potrošač biti obavešten.
    Možda se takav ugovor ne bi ni potpisao da se svaki čas menja cena.
    U toku korišćenja i u toku trajanja ugovora,ako dodje do neke promene(cena) treba da se obavesti potrošač. Možda ja hoću sada drugi paket,a pri raskidu ugovora piše da se obratim sudu. A,sud? Radi li? Imam li ja para da se sudim sa mts-om?
    Ćuti i trpi, nemam para da se sudim. Jedino da čekam da mi ugovor istekne, ali i onda ne znam šta ću!
  • Joca

    11.07.2024 11:14
    Prvo nije tacno da su pobili pravo da predjete kod drugog operatora. Evo, ja sam menjao bas u toku tih poskupljenja. Doduse, istekao mi je ugovor, ali jasno je receno za poskupljenja preko 10% imate pravo da raskinete ugovor bez posledica. Drugo, jos kako ima razlike u ceni i kvalitetu u pruzanju usluga sva tri operatora.
  • Neven

    11.07.2024 07:51
    Najveca kradja je da kad uplatis 1000 dinara ako ih ne potrosis u nekom roku oni ti ih uzmu. To je cista kradja legalizirana. Svako ko ih tuzi bez obzira sto ti kazu potpisao si to je proti zakonito naziva se kradja.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija