Zamke niskih cena u prodavnicama: Kako razlikovati rasprodaju od sezonskog sniženja

Prošle nedelje počela je i zvanično letnja rasprodaja u većini butika.
Zamke niskih cena u prodavnicama: Kako razlikovati rasprodaju od sezonskog sniženja
Foto: Pixabay
Trgovci su dočekali spremno, izlozi su izlepljeni natpisima o popustima i to do 70 odsto.
 
Marko Dragić iz Nacionalene organizacije potrošača i Dušan Uzelac sa portala Kamatica govorili su za RTS o trikovima trgovaca, zamkama u koje potrošači mogu da upadu i kako da spremimo naš budžet za sezonska sniženja.
Dragić navodi da postoje dva sezonska sniženja, jedno je letnje od 15. jula do 15. avgusta, a drugo zimsko od 15. decembra do 15. januara.
 
"U letnjem sezonskom sniženju isključivo treba da se nađe letnja garderoba, ako tu postoji nešto od kolekcije jesen-zima, to je svakako propust trgovaca i za sankciju je od nadležnih inspekcija koje treba da sankcionišu taj propust", istakao je Marko Dragić i dodao da ona može da se prodaje u letnjem periodu, ali ne sme da se predstavlja kao sezonsko sniženje.
Uzelac navodi da kupovina ne treba da bude investicija i da uvek treba prvo krenuti iz svog novčanika i budžeta.
 
"Trgovci se služe trikovima i zovu nas da dođemo da potrošimo novac. Često kažem da osoba koja sedi kod kuće i upravlja budžetom i osoba koja je u prodavnici nisu iste i da je teško uspostaviti komunikaciju između njih", rekao je Uzelac.
 
Dragić je pojasnio terminološku razliku sniženja, rasprodaje i akcije koja postoji u skladu sa Zakonom o trgovini.
 
"Rasprodaja se koristi kada se gasi poslovanje jednog određenog trgovinskog lanca ili kada dođe do jednostavno zatvaranja te prodavnice. Sezonska sniženja su upravo ova sad koja imamo, dva puta godišnje i oni mogu najviše trajati 60 dana tokom jedne godine i imamo akcije, koje traju tokom vikenda", istakao je Dragić.
 
Pametno upravljanje novcem
 
Uzelac navodi da je glavni zadatak pre nego što uđemo u prodavnicu da upravljamo finansijama i da moramo imati predstavu o ciklusima finansiranja.
 
"Treba da isplaniramo na šta ćemo potrošiti novac, tada je budžet definisan. Moramo voditi računa o ciklusima finasiranja. Imamo mesečni, kada primamo palatu i imamo mesečne troškove, ali unapred treba misliti i na godišnje kao što su letovanja, zimovanja, registracija, za koje ako se dobro organizujemo nema potrebe za kreditima i zaduživanjem", rekao je Uzelac sa sajta Kamatica.
 
U jeku je letnje sniženje koje traje do 15. agvusta.
  • cirkus drzava

    21.07.2024 20:10
    Ono kad snize sa 200.000 na 180.000
  • Dijaspora6

    21.07.2024 19:17
    Rasprodaja ima raznih
    U Severnoj Americi kada se desi da je na kasi cena artikla veća od reklamirane, roba se dobije po reklamiranoj ceni, a u nekim prodavnicama, u zavisnosti koliki je iznos, roba se dobije bez naplate.
  • silver

    21.07.2024 17:56
    u mom selu se to zove kaubojska vodica.....

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Živković: EPS je spreman za zimu

Generalni direktor "Elektroprivrede Srbije" (EPS) Dušan Živković izjavio je da su svi proizvodni kapaciteti tog preduzeća spremni za zimsku sezonu.