Za "fiat pandu" država pravi poseban fond za subvencije

Za subvencionisanje kupovine automobila "fiat grande panda" koji će proizvoditi fabrika u Kragujevcu biće poseban fond.
To je najavila državna sekretarka u Ministarstvu zaštite životne sredine Sara Pavkov.
 
"Država je ove godine odlučila da subvencioniše samo električna vozila, za šta je odobreno 170 miliona dinara, dok će za Fiat grande pandu biti poseban fond čim ta vozila budu na tržištu", rekla je Pavkov za RTS.
Subvencije će biti, kako je najavila, od 250 do 5.000 evra, u zavisnosti od kategorije automobila. 
 
Pre nedelju dana u Kragujevcu je počela probna proizvodnja električnog automobila Fiat "grande panda", a serijska proizvodnja trebalo bi da počne za dva meseca.
 
Subvencije za kupovinu električnih automobila su od 250 do 5.000 evra, a zahtevi se podnose Ministarstvu zaštite životne sredine.
Za subvencije, kako je navela Pavkov, može da konkuriše fizičko, pravno lice ili preduzetnik, do utroška sredstava ove godine ili najkasnije do 31. oktobra.
 
"Za električne mopede i lake tricikle subvencije su 250 evra, a za električne motocikle, teške tricikle, lake i teške četvorocikle su 500 evra. Za putnička vozila do devet sedišta i teretna vozila koja ne prelaze teret od 3,5 tona, izdvajamo 5.000 evra", rekla je ona.
 
Dobra vest je, kako je istakla, da je još na raspolaganju 63 miliona dinara, jer je 107 miliona dinara od početka godine, kad je počela da se sprovodi uredba o subvencionisanju, već rezervisano.
 
Program subvencionisanja kupovine ekološki prihvatljivijih vozila počeo je 2020. godine kada je država izdvojila 120 miliona dinara i kada je kupljeno 112 vozila (samo četiri električna).
 
Prošle godine je od planirana 444 miliona dinara za kupovinu ekološki prihvatljivih vozila potrošeno 97,59 odsto ili 433,27 miliona dinara.
 
"Do danas je subvencionisana kupovina 2.500 električnih i hibridnih vozila, a samo za ovu godinu je obezbeđena kupovina za 187 električnih vozila", rekla je Pavkov.
  • Lala®

    02.08.2024 10:29
    Eh da smo bili razumni jos davno i umesto ovog dozvolili povlascen uvoz automobila za stanovnistvo(jer ne bi imali auto indrustiju).Ogranicenja,carine i nenormalne subvencije ne bi bilo a mogli bi kupiti vozila po ceni kojoj svi u Evropi kupuju a ne u startu uvecanu za 1000€!
  • Vladimir

    02.08.2024 10:07
    Ajd skokni do niša sa elektro pandom, čikam te
  • Maja

    02.08.2024 08:31
    Damo džabe zemljište,pa damo džabe infrastrukturu,pa damo subvencije za radnike kad se fabrika otvori i onda još subvencionisemo kupovinu finalnog proizvoda.Ovako bi i moja baba mogla da vodi ekonomiju.Ne,mogla bi bolje od ovoga!Koji je nas interes kao države u svemu ovome sem da se hvalimo da smo kao zaposlili neke silne ljude i dali im platu od 500€ i da se predstavljamo kao lider ovoga i onoga a u stvarnosti smo crna rupa bez dna?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Ekonomski tigar, a finansije ranjive

Aleksandar Vučić se često hvali finansijskom situacijom države kojom upravlja, bilo sa premijerske, bilo sa predsedničke funkcije, već tuce godina.