Koliko meseci građani Srbije moraju da rade za jedan polovni automobil?

Istraživanje kompanije za podatke o automobilima carVertical pokazuje koliko dugo građani Evrope, uključujući i Srbiju, moraju da rade za jedan polovni automobil.
Koliko meseci građani Srbije moraju da rade za jedan polovni automobil?
Foto: 021.rs
Analizirali su i opadajućim redosledom rangirali 23 evropske zemlje na osnovu broja radnih sati potrebnih da se kupi polovni automobil. Izračunali su koliko meseci se mora raditi da bi se kupio auto na osnovu prosečne cene automobila i plate u svakoj zemlji. 
 
Od 23 zemlje obuhvaćene anketom, Srbija je na 3. mestu po vremenu potrebnom za kupovinu polovnog automobila (14,7 meseci rada), prenosi Danas.
Portugalskim vozačima je potrebno najviše vremena da zarade za prosečan polovni auto – 22,4 meseca, a slede Rumuni kojima je potrebno 15,4 meseca, pa građani Srbije. 
 
Između ostalih, u zemljama koje okružuju Srbiju ljudi manje rade za automobil: Mađari – 11,2 meseca, a Hrvati – 11,7 meseci. 
 
Finci mogu da zarade automobil za svega 2,7 meseci rada, dok je Nemcima potrebno 6 meseci, a Švajcarcima 6,1 mesec.
Prema podacima sajta Polovni automobili, Srbi u proseku izdvoje 9.981 evro za polovni automobil.
 
Golf i Audi A4 uživaju veliku popularnost među vozačima u zemlji. Golf se prodaje za prosečno 13.500 evra, što znači da je potrebno raditi gotovo 20 meseci da bi se skupio novac za njega. S druge strane, za A4 treba izdvojiti oko 23.000 evra, što je otprilike 33,9 prosečnih plata.
 
Švajcarska je na vrhu liste s prosečnom cenom polovnog automobila od skoro 39.000 evra. Međutim, prosečna plata u Švajcarskoj je najviša među svim anketiranim zemljama i iznosi čak 6.377 evra. 
 
Kako ističe Matas Buzelis, stručnjak za automobile iz kompanije carVertical, prodaja polovnih automobila se oporavila, a tržište je sada u boljem stanju nego prošle godine. Rast prodaje novih automobila je doveo do povećanja ponude polovnih automobila sa jednim prethodnim vlasnikom, čime su kupci dobili više opcija.
 
"Svedoci smo stabilizacije tržišta polovnih automobila na celom kontinentu. Cene polovnih automobila kontinuirano pokazuju blagi pad, a ponuda odgovara potražnji za ovim vozilima. Razlozi zbog kojih je prodaja automobila stala konačno su nestali – ljudi više ne moraju godinama da čekaju na zamenu automobila", objašnjava Buzelis.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Nada Ružić

    02.09.2024 13:54
    Proračun je glupost!
    U Srbiji se prodaju polovni automobili iz Švajcarske , Švajcarac može da ga kupi za nedeljnu platu a gradjani Srbije za Godišnju.
  • Zoran

    01.09.2024 10:47
    Ma moj otac je 2003 od dve penzije mogao da kupi koji hoće auto i to ne polovni,
  • Petar

    01.09.2024 08:09
    Kakva sjajna racunica
    To je takva glupost, uzmu vrednost radnog sata, a ne koliko neko može da aizdvoji mesečno da uštedi. Evo moje: Pošto se moja porodica već odrekla putovanja, letovanja, bioskopa, i svega što je kod nas "luksuz" za stvarna primanja, i ne ostaje nam ni dinara uštede, idemo dalje - degradiramo doručak i jedemo parizer umesto suvog vrata a povremeni burek zamenimo kiflom, skroz se odrekneemo kafe, uštedećemo oko 45 EUR mesečno. Za auto koji imamo i koji je koštao 3000eur, kupljen davno na kredit, trebalo bi nam 66 meseci. Ako prepolovio mesne obroke i zamenimo ih npr pirinčem i paprikom, onda bi mogli doći na nekih 40 meseci.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Kako je Evropa izgubila korak za SAD i Kinom

Sa povratkom Donalda Trampa u Belu kuću i evropska ekonomija je u sve većem problemu, a temelj na kojem počiva prosperitet regiona u opasnosti je da se raspadne, piše Politiko.

NIS - svako ima svoj interes

Sjedinjene Američke Države zapretile su da će američkim kompanijama zabraniti da posluju sa firmama koje posle 15. januara budu u aranžmanu sa Rafinerijom nafte u Pančevu.

NBS povećala naknade

Narodna banka Srbije donela je izmene Odluke o jedinstvenoj tarifi kojom je povećala naknade za izvršne usluge, a nove tarife objavljene su u Službenom glasniku.