Breton: Evropa mora da sačuva konkurentnost automobilske industrije

Evropska komisija je zabrinuta zbog ekonomskih problema evropske automobilske industrije čije stanje nije nimalo ružičasto, izjavio je komesar EU za unutrašnje tržište Tijeri Breton.
Breton: Evropa mora da sačuva konkurentnost automobilske industrije
Foto: Pixabay
Breton je za današnji nemački "Handelsblat" rekao da je Brisel politički forsirao elektro-mobilnost, ali da ta tranzicija ne sme da utiče na konkurentnost proizvođača automobila.
 
"Nervoza je velika što se ogleda i u aktuelnim dešavanjima u nemačkoj automobilskoj industriji ili čak i ovde u Briselu sa Audijem", rekao je Breton, aludirajući na probleme i najavljene oštre mere štednje nemačkog koncerna Folksvagen (VW).
Koncern VW mesecima priprema zatvaranje jedne fabrike u Belgiji u kojoj se proizvodi njegov brend, električni SUV "Audi Q8 e-tron".
 
Međutim, sada je, prvi put u istoriji koncerna sa sedištem u Volfsburgu dovedena u pitanje i sudbina nekih pogona u matičnoj Nemačkoj. Uz to je poslednjih dana nagovešteno i otpuštanje nekoliko desetina hiljada zaposlenih, uključujući i onih u administraciji.
"Najava zatvaranja proizvodnih pogona me veoma brine", naglasio je Breton, dodavši da je važno da se "sačuvaju naš nou-hau, naša inovativna snaga i naša konkurentnost".
 
Taj komesar EU zadužen i za industriju, ocenio je da je uzrok krize u automobilskom sektoru to što proizvođači ne uspevaju u dovoljnoj meri da ubede kupce u elektro-mobilnost i upozorio da tržište e-automobila stagnira.
 
On je kao ključni nedostatak evropske automobilske industrije naveo i da na tržištu nema modela za šire slojeve, pošto je početkom ove godine u ponudi bilo svega šest modela jeftinijih od 30.000 evra, a nijedan sa cenom manjom od 20.000 evra.
 
Sada postoje dva modela jeftinija od 20.000 evra, ali se oba proizvode u fabrikama u Kini.
 
Breton je naglasio da je veoma važno da EU "uspe da uskladi svoje klimatske ciljeve sa konkurentnošću".
 
U to, kako je objasnio, spada proširenje javne infrastrukture za punjenje baterija e-auta, koja je sada u velikoj meri koncentrisana u Nemačkoj, Francuskoj i Holandiji, i modernizacija i razvoj elektro-mreže.
 
Važni su i stabilni izvori kritičnih sirovina pošto je u toj oblasti Evropa jako zavisna od Kine, a tu bi moglo da bude problema sa lancima snabdevanja, rekao je Breton.
 
"Handelsblat" piše da se očekuje da Breton bude i u sastavu nove Komisije koju će ove sedmice predstaviti njena predsednica Ursula fon der Lajen, ali da će mu biti dodeljen neki drugi resor.
  • ŽeBe

    10.09.2024 14:52
    Jadno
    Politika velikih evropskih ekonomija je puno gora od ekonomskog pristupa moje pokojne babe u odnosu na kućni budžet i spajanje kraja sa krajem.
    Traljavi ekonomski dugoročni planovi EU tzv razvijenih zemalja doveli su iste u poziciju spašavaju šta se spasiti može.
    U toj operaciji upotrbiće sva raspoloživa sredstva pa i silu ako bude potrebno.
  • predrag

    10.09.2024 13:14
    Svi moraju da cuvaju konkurentnost svoje privrede, industrije ... jedino nas bas briga.
    Dovoljna je zabava (sport, muzika i turizam), dani paprikasa i sl.
    Da li je moguce da vlast zadnjih 40 god to stvarno misli !
  • Jova

    10.09.2024 10:49
    U peršun
    Kinez i Indijac su im još u Kyotu rekli da nije fer da vi prljate i zagađujete 60 godina. Za to vreme ste se razvili i zaradili mnogostruko a kad vam je konačno došlo iz du***a u glavu koliko ste oštetili klimu i planetu očekujete od zemalja u razvoju da prihvate vašu zelenu agendu. A smeta vam šta? Državne subvencije u zelene tehnologije? Pa sram vas bilo cinici! Pa vi treba da subvencionišete razvoj zelene tehnologije u zemljama u razvoju a ne da im lupate carine, ccc

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija