Evropska komisija (EK) sada ima odrešene ruke da na porez od 10 odsto, koji je već na snazi, dodatno naplati i do 35 odsto na električna vozila kineske proizvodnje.
Te kompenzacione carine trebalo bi da stupe na snagu krajem oktobra. Cilj odluke je, navodi AFP, ponovo uspostavljanje fer uslova konkurencije sa kineskim proizvođačima koji dobijaju subvencije od države.
Evropska komisija je u saopštenju za javnost pozdravila odluku kojom je dobila neophodnu podršku od država članica. EK takođe naglašava da su Brisel i Peking nastavili dijalog kako bi pokušali da pronađu rešenje putem pregovora.
Kina, međutim, osuđuje pristup koji smatra da je protekcionistički.
Kineska privredna komora pri EU izrazila je duboko razočarenje nakon glasanja u Briselu i pozvala Evropsku uniju da odloži primenu carina i da da prednost dijalogu.
Nemačka je, zajedno sa Mađarskom, Slovačkom, Slovenijom, Maltom, glasala protiv poreskog plana Komisije, ali nije uspela da prikupi većinu neophodnu da ga poništi, piše AFP.
Carine su dobile podršku deset država članica uključujući Francusku, Italiju i Poljsku. Dvanaest drugih je bilo uzdržano, uključujući Španiju i Švedsku, koje su ipak izrazile svoje nezadovoljstvo.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 8
@Nenad
Za
Nenad
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar