U Srbiju moguć uvoz vozila starih i 24 godine: Ove godine će stići 130.000 polovnjaka

Prosečna starost automobila u Srbiji 17 godina i jedina smo zemlja u regionu u kojoj je dozvoljen uvoz automobila sa euro 3 i 4 motorom.
U Srbiju moguć uvoz vozila starih i 24 godine: Ove godine će stići 130.000 polovnjaka
Foto: Pixabay (ilustracija)
To je za televiziju Insajder rekao generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Boris Ćorović i dodao da to predstavlja ne samo ekološki, nego i bezbednosni problem.
 
"Statistike govore da 84 odsto godišnjeg tržišta putničkih automobila čine polovni automobili, a svega 16 odsto novi. Očekujemo da će se ova godina završiti sa oko 26.000 prodatih novih putničkih automobila, a da će se, otprilike kao i prošle godine, uvesti oko 130.000 polovnih", rekao je Ćorović za televiziju Insajder.
On je istakao da smo, nažalost, jedina država na Zapadnom Balkanu u kojoj je dozvoljen uvoz euro 3 i 4 motora, što su automobili proizvedeni od 2000. godine pa nadalje.
 
"To znači da u Srbiju možemo da uvezemo automobil star 24 godine, što je zabranjeno u Crnoj Gori, u Bosni i Hercegovini, Severnoj Makedoniji i Albaniji. Bitno je istaći da takva vozila nisu samo ekološki, već i bezbednosni rizik, jer su prešli veliki broj kilometara i pitanje je u kakvom su stanju njegove komponente, koje utiču na bezbednost vozila", kazao je Ćorović.
On je podsetio da je Vlada Srbije pre dve godine usvojila Program za zaštitu vazduha, sa Akcionim planom, i da je tu bilo definisano da se od 1. januara ove godine zabrani uvoz vozila sa euro 3 i 4 motorom, a od 1. januara 2025. čak i sa euro 5.
 
"Nadamo se da će se to u nekoj budućnosti ipak realizovati, da ćemo to ograničiti i da ćemo doći bar do euro 5 standarda", naveo je Ćorović.
  • Miki

    02.11.2024 08:56
    AMSS-Carina-ABS
    Za one koji ne znaju, postoji uzasno jak lobi od strane carine i ljudi koji su umesali prste u nju (sto je posebna tema) i AMSS koji je na aparatima i prakticno zivi od pregleda polovnih vozila. U tekstu je navedena susedna nam Bosna koja kada je podigla lestvicu euro norme prepolovljen je broj uvezenih vozila. Ne treba da budete Ajnstajn pa da vam bude jasno kakav bi to udarac bio i za carinu i za AMSS kada bi se kod nas desilo. Naravno bezbesnost vozila nam je na poslednjem mestu, ABS koja treba da bude glavna osovina bezbednosti cuti na ovu temu i kao i obicno drzi stranu AMSSu jer i na toj relaciji postoji svasta o cemu bi se moglo pisati. U svakom slucaju banana drzava gde je bezbednost i zdarvlje ljudi apsolutno poslednja stavka, prva je partijski dzep i interes, a to smo mogli i juce da vidimo u nasem tuznom gradu.
  • Realista

    02.11.2024 08:42
    klasično lupetanje amatera
    Automobil može da ima i 100 godina, ako je ispravan i dobro održavan i dalje će biti vrlo upotrebljiv. Da li imamo tehničke preglede i ateste za svaku glupost na automobilu? Kako je onda automobil nebezbedan ako je prošao rigorizni pregled? Ako je prošao i neispravan je, nije do automobila, do srbije je. Tu je uglavnom i najveći problem u svemu.
  • Gradjanin

    02.11.2024 08:30
    Zlo u Srbiji
    Sta briga mafiju koja je to odobrila. Oni se voze u skupim, novim , drzavnim automobilima. Ovo je neki dil dobronamjernosti prema Zapadnim " prijateljima". Naravno , sve potice iz jednog mozga, koji zna sve .

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija