Srbija nedavno dozvolila uvoz polovnjaka iz SAD: Da li se uopšte isplati?

Prošlo je nepunih mesec dana otkako je Srbija otvorila vrata polovnjacima iz SAD. Ipak, na autoplacevima ih nema jer vlasnici još nisu sigurni da li bi im se isplatilo da ih uvrste u svoju ponudu.
Srbija nedavno dozvolila uvoz polovnjaka iz SAD: Da li se uopšte isplati?
Foto: Pixabay
"Naravno razmišljali smo u tom pravcu, videćemo kako će se odvijati situacija. Trenutno još nismo upoznati sa svim detaljima što se tiče uvoza. Ne znamo još uvek neke kalkulacije troškova. Nisu regulisani, koliko sam ja upoznat, carinski troškovi", rekao je za Euronews Srbija Miša Stojanović sa jednog autoplaca.
 
Vozila koja stižu iz SAD su jeftinija, ali na cenu treba dodati oko hiljadu i po dolara za transport, kao i troškove carine, koji se ne plaćaju za vozila proizvedena u Evropskoj uniji. 
Poznavaoci kažu da bi to bilo isplativo onima koji se profesionalno bave uvozom automobila. 
 
"Postoji legitimna finansijska računica da se uveze neki automobil koji ovde košta recimo 30, 40 hiljada evra, u Americi je 30 ili 40 odsto jeftiniji, i da onda neko ko se time profesionalno bavi može da ima računicu da uveze taj automobil, plati sve neophodne troškove i da zaradi njegovom prodajom", tvrdi Petar Veličković sa sajta "Polovni automobili".
Ipak, na listu troškova treba dodati i one za prepravke na vozilu. 
 
Automobile koji su pristigli iz SAD neophodno je uskladiti sa srpskim propisima o homologaciji. Najveću glavobolju zadaju svetlosni signali, simetričnost farova ili boja pokazivača pravaca. 
 
Uverenje da su vozila prilagođena, ali i da su bezbedna da učestvuju u saobraćaju izdaje Agencija za bezbednost saobraćaja. Iz agencije kažu da su već počeli sa izdavanjem uverenja.
 
"Za sada smo izdali uverenja za nekih četiri-pet vozila. U postupku imamo desetak vozila i očekujemo da će biti više zainteresovanih za taj postupak", rekao je za Euronews Srbija pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Milan Milojević.
 
Do sada je Srbija uvozila 120 do 150 hiljada polovnih vozila godišnje iz zemalja Evropske unije. 
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • acin drug

    04.11.2024 13:24
    njemu je srafciger i cekic prijatelj, a ti si elita u prodaji pa mozes da njaske.
  • D

    04.11.2024 10:32
    @Aca
    Za početak ćemo naučiti pravopis, a posle možemo da kenj*mo.
  • Aca

    04.11.2024 06:40
    A stacemo
    Stacemo sa rezevnim delovima i mehanicarima koji ne znaju da servisiraju ovakva vozila, a o potrosnji da negovorim.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Kako je Evropa izgubila korak za SAD i Kinom

Sa povratkom Donalda Trampa u Belu kuću i evropska ekonomija je u sve većem problemu, a temelj na kojem počiva prosperitet regiona u opasnosti je da se raspadne, piše Politiko.

NIS - svako ima svoj interes

Sjedinjene Američke Države zapretile su da će američkim kompanijama zabraniti da posluju sa firmama koje posle 15. januara budu u aranžmanu sa Rafinerijom nafte u Pančevu.

NBS povećala naknade

Narodna banka Srbije donela je izmene Odluke o jedinstvenoj tarifi kojom je povećala naknade za izvršne usluge, a nove tarife objavljene su u Službenom glasniku.