Za lakše elektronsko poslovanje: Uveden ePečat u klaudu

Kancelarija za IT i eUpravu uvela je ePečat u klaudu, novu uslugu za upravljanjem kvalifikovanim sredstvom za kreiranje elektronskog pečata na daljinu.
Za lakše elektronsko poslovanje: Uveden ePečat u klaudu
Foto: Pixabay
Ova usluga omogućava institucijama javne uprave da besplatno koriste elektronske pečate bez fizičkog preuzimanja sertifikata.
 
Ministarstvo informisanja i telekomunikacija izvršilo je ocenu usaglašenosti navedene usluge i u skladu sa zakonom predložilo Vladi Srbije da utvrdi da je Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu ispunila sve propisane zahteve za pružanje usluge upravljanja kvalifikovanim sredstvom za kreiranje elektronskog pečata na daljinu, a što je konstatovano na sednici Vlade od 7. novembra, rekao je ministar informisanja i telekomunikacija Dejan Ristić.
 
"Verujem da će uspostavljanje ove usluge značajno doprineti unapređenju elektronskog poslovanja organa državne uprave, kao i da će direktne pogodnosti osetiti i građani, kao i svi korisnici usluga elektronske uprave time što će se obezbediti još brže i efikasnije postupanje institucija", naglasio je Ristić.
Direktor Kancelarije za IT i eUpravu Mihailo Jovanović istakao je da su prednosti ove nove usluge u odnosu na klasičan ePečat na kartici veća bezbednost i pouzdanost, brža dostupnost i smanjenje troškova za institucije.
 
"Ovu uslugu Kancelarija za IT i eUpravu pruža besplatno za javnu upravu, a period važenja izdatog ePečata je do pet godina. Implementacijom ePečata u klaudu dodatno se olakšava pružanje elektronskih usluga i javna uprava čini još efikasnijom", rekao je Jovanović.
Šta je ePečat u klaudu?
 
Usluga podrazumeva izdavanje kvalifikovanog sertifikata i pripradajućeg para kriptografskih ključeva gde privatni ključ služi za kreiranje pečata, a javni ključ za njegovu validaciju.
 
Navodi se da su svi sertifikati bezbedno smešteni u Državnom data centru koji osigurava visok nivo bezbednosti i pouzdanosti tako da institucije mogu bezbedno da ih koriste na daljinu putem veb servisa, integracijom sa svojim informacionim sistemom.
 
Za sve informacije i apliciranje u vezi sa novom elektronskom uslugom e–Pečat na daljinu dostupna je adresa epecat@ite.gov.rs.
 
Procedura za dobijanje elektronskog pečata 
 
Procedura za dobijanje elektronskog pečata se sastoji od procedure podnošenja zahteva sa pratećom dokumentacijom, povezivanja sa informacionim sistemom korisnika i same ceremonije generisanja ključeva, a usluga je namenjena svim državnim organima, organizacijama pokrajinske autonomije, lokalnim samoupravama, javnim preduzećima, kao i pravnim i fizičkim licima kojima su poverena javna ovlašćenja.
 
Ministarstvo informisanja i telekomunikacija podseća i na to da su državni organi dužni da pre nabavke pečata pribave saglasnost Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave na sadržinu i izgled pečata, kao i da je zahtev za dobijanje saglasnosti moguće podneti elektronskim putem, na portalu eUprava.
  • sasa

    07.11.2024 12:12
    A karton deponovanih potpisa
    Dzabe kad banke imaju karton deponovanih potpisa i ne pada im na pamet da prihvataju eletronsko bilo sta jer ne moze da se pohrani u "karton deponovanih potpisa"... Nakaradni propisi!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija