"Sa tužnim carinama i preterano rigidnim propisima, američke i evropske industrije automobila su u opasnosti, dok je Kina na drugoj ruti", upozorio je on.
"U SAD je automobilska industrija jako pogođena velikim carinama nametnutim uvezenim automobilima, ali takođe dodatnim slojevima carina, posebno na aluminijum, čelik i rezervne delove", rekao je Elkan, koji je na čelu grupe od kada je smenjen generalni direktor Karlos Tavares, u decembru 2024. godine.
Te carine od 25 odsto uvedene pre dve nedelje, opterećuju uvoz automobila i delova za automobile u SAD, posebno onih kompanije Stelantis koji stižu iz Meksika i Kanade.
"U Evropi propisi o emisijama ugljendioksida su nametnuli nerealističan plan ka potpunoj elektrifikaciji, nepovezan sa realnošću tržišta", dodao je on.
On je rekao da su neke vlade u Evropi naglo ukinule podsticaje za kupovinu električnih automobila, da je infrastruktura za punjenje neadekvatna i da je posledica to da potrošači oklevaju da pređu na električna vozila.
Evropski i američki proizvođači su takođe suočeni sa rastućom konkurencijom Kine, koja bi mogla ove godine da proda više vozila nego SAD i Evropa zajedno.
"Američko-evropski neuspeh bio bi tragedija, jer je proizvodnja automobila izvor radnih mesta, inovacija i solidnih zajednica", rekao je Elkan.
On je ukazao da nije prekasno "ako SAD i Evropa preduzmu hitne i neophodne mere" da promovišu usklađenu tranziciju ka električnim vozilima.
Džon Elkan, naslednik porodice koja je osnovala Fijat, takođe je rekao da je ohrabren rečima Donalda Trampa koji je juče rekao da je otvoren za kompromis oko carina.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar