Kako se živi od fotografije i za fotografiju?

Kreativnost i ludilo radi kada ste malo sabijeni i nemate puno prostora, a imate želju da nešto napravite i iskomunicirate.
Pomalo neobično izdanje KUPEK-a, ali zašto zapravo nije?

 

Ideja da ugostimo jednog od gostiju, Ivana Zupanca čeka na realizaciju već neko vreme. Zapravo, prvog trenutka od kada se emitujemo iz galerije za fotografiju Opservatorijum koju vodi upravo Ivan i čiji je idejni tvorac, čekamo priliku. Poslušali smo staru mudrost da se "prilika" ne čeka već stvara i upriličili smo izdanje gde pričom dočaravamo vizuelno. Pridružila su mu se još dva značajna imena iz struke, kada je o fotografiji reč, Aleksandar Zec i Srđan Veljović. Isti možda po profesiji, ali potpuno različiti. Svaki dosledan svojoj pasiji.

Zašto je Opservatorijum pokrenut kao mesto koje će ne samo prezentovati radove umetnika, sa naglaskom na mlade i neafirmisane, a koji imaju šta da (po)kažu, već i mesto koje će se baviti analizama arhive i njenom upotrebnom funkcijom, ali i kao tačka okupljanja gde je zgodno promišljati o fotografiji i kulturi uopšte. Pričamo i o održivosti jednog objekta te vrste, u vreme krize, otkaza i generalne banalizacije kulturnog delovanja. O odnosu društva naspram fotografije te kako se digitalna era odrazila na odnos prema istoj?!

O autorstvu i rock fotografiji. O razlici bavljena kadrom profesionalno/amaterski/za sebe/za druge/u novinarstvu/u muzici, o tome koliko je značajan kontekst u fotografiji... Šta nam donosi sutra i nove mlade generacije fotografa koje dolaze te kakav je odnos naša tri gosta, svakog ponaosob o tome. Tendencije u budućnosti kada je fotografija u pitanju.

- Kreativnost i ludilo radi kada ste malo sabijeni i nemate puno prostora, a imate želju da nešto napravite i iskomunicirate, a da to ne bude puko i banalno i radi efekta nego da se dovede u vezu sa sadržajem - kaže Ivan Zupanc. Ovaj KUPEK je umnogome bio i edukativan jer smo saznali nešto više o pravcima u fotografiji, perspektivama, objektivima, i odnosu analognog i digitalnog. Otkrivamo i zašto Srđan Veljović i dalje koncerte snima levicom, i kako je Aleksandar Zec na neki način propustio eru analognog fotoaparata, iako zna sve o razvijanju filma.

Nismo postavljali pitanje je li fotografija umetnost, veština ili nešto treće, ovaj posao se bez sumnje obavlja sa puno ljubavi i posvećenosti, a angažovanost kroz fotografiju se takođe ne može osporiti. Dokumentovanje raznih događaja i trenutaka piše jednu neponovljivu priču. Jedna od tih je čitava serija fotografija grupe Jarboli koju Veljović prati gotovo 20 godina. A da li je fotografisanje unosan posao, kako je biti slobodnjak freelancer, i kako je baviti se praćenjem muzičkih događaja, i uopšte kako se živi od fotografije i za fotografiju poslušajte u 123. KUPEK-u.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Kultura i umetnost