Kampanja vs vlast
Piše: Milan Ceković
Metode koje se koriste za dolazak na vlast i metode koje su potrebne za uspešno vladanje kvantitativo i kvalitativno se razlikuju.
Baš zbog ovoga izborne kampanje su mnogo lakša aktivnost od vladanja i baš zbog ovoga mnoge vlasti su izgubile poverenje. Izborne kampanje nose euforiju, događaje, ovacije, naprosto hrane ego, a proces vladanja je neretko pristisak, suočavanje sa kritikama, pregršt obaveza. Naravno, tu su i privilegije, koje su neretko jedini motiv za dolazak na vlast, ali taj motiv može da se okrene protiv onoga koji hrli za njim i da veoma brzo postane tamna strana medalje.
Dakle, stvarati potencijal stranke da bude dobra vlast nije stvar marketinga. Do velikog broja glasača se može doći adekvatnim političkim marketingom, uspešnim percipiranjem od strane agencija, modifikacijom političkog proizvoda, dobro osmišljenom kampanjom, targetiranjem pravih tema, diskreditacijom protivnika, raznim tehnikama manipulacije, ali to je sve još daleko od onoga što stranku čini adekvatnom da pokrije sve izazove vlasti. Pogotovo vlasti u Srbiji. U Srbiji je u mnogim oblastima potreban prototip supermenadžera koji se najbolje opisuje sa tri prideva: obrazovan, sposoban, dobronameran!
Koliko stranke na našoj političkoj sceni imaju potencijala da budu uspešna vlast? Da li je taj potencijal uopšte u strankama, ili je u nekim malim dozama, ili je, u dobroj meri, rasut po svetu? Zaključite sami. Logika nalaže da bi se dosta toga od uspeha oslikalo kroz standard građana da je tog potencijala bilo.
Ono što je sigurno, svaki uspešan lider mora biti sazdan od mudrosti, a mudrost nalaže da se okružite ne lojalnim sledbenicima, već najboljim saradnicima.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar