Kako da spamovanje bude ludom radovanje?
Učestvujući na panel diskusiji "Spamovanje ludom radovanje", povodom "Evropskog meseca sajber bezbednosti", Šikanja je rekao i da spam, pored neželjinih poruka, predstavlja snažan agens u raznim vrstama sajber napada.
Dodaje da najčešće možemo dobiti neželjene poruke kroz razne reklame, ali možemo tako dobiti i viruse, a može nam se desiti i da da nas prevare i "opelješe". Vrlo često dobijamo spam poruke koje su na engleskom jeziku, što bi trebalo da nam govori da nešto nije u redu, ali na žalost postoje i oni koji se upecaju na ovakve spamove.
"Neka statistika kaže da je Google 40 puta efikasniji od Facebooka i Twitera zajedno, tako da ne treba da čudi da je mail najefikasniji metod za prevare građana", navodi suosnivač kompanije "Mainstream" Boško Radivojević i dodaje da preko 90 odsto newslettera koji se pošalju budu isporučeni na mail, oko 20 odsto korisnika otvori taj mail i negde oko tri odsto odgovori, što je, kako je naveo Radivojević, ogromna cifra.
Zakon o inspekcijskom nadzoru reguliše probleme nezakonitog spamovanja, kaže IT pravnik iz kompanije "Ptiček" Žarko Ptiček i navodi da spam možemo dobiti i u poštanskom sandučetu, kao i putem sms-a.
"Oznaka "netražena" upravo definiše da li je nešto spam ili ne", rekao je Ptiček i dodao da zakon definiše da mora da postoji saglasnost primaoca takve poruke.
Vladan Babić iz Centra za reagovanje na napade na informacioni sistem MUP-a Srbije rekao je da mi sami treba da izdvojimo 30 sekundi kako bismo pažljivo pročitali ove neželjene poruke, jer ne postoji neki uređaj koji će nas zaštiti od ljudske greške. Babić je istakao da je najbolje da edukujemo decu, a i odrasle kako bismo smanjili broj krađa identiteta i prevara.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar