Taj avion bi bio rezultat napora da se razvije i demonstrira tehnolgija koja u budućnosti može pomoći ograničenju emisija ugljen-dioksida iz avionskog saobraćaja i smanjenju zavisnosti od fosilnih goriva. Tri kompanije su danas saopštile da im je cilj da naprave aviona "E-Fan X" do 2020. godine.
Avion bi bio zasnovan na postojećem modelu "BAe 146" s četiri motora koji leti na regionalnim linijama. Hibridna verzija bi stvarala električnu energiju preko turbine u avionu. Ta energija bi se koristila za pokretanje električnog turbomlaznog motora.
Ako bi se sistem pokazao uspešnim, mogao bi biti dodat još jedan električni motor, navele su kompanije. U saopštenju se navodi da će Erbas biti zadužen za pravljenje aviona, s kontrolnim sistemom i kontrolama leta. Proizvodjač motora Rols Rojs trebalo bi da napravi generator, a Simens električni motor od dva megavata.
Kompanije su navele da imaju u vidu dugoročni cilj Evropske unije za smanjenje emisija ugljen-dioksida u avijaciji za 60 odsto, kao i ispunjenje ograničenja u buci i zagadjenju koji se ne mogu ostvariti postojećom tehnologijom.
Postoje i drugi projekti za hibridne ili električne avione. Kompanija Zunum aero iz SAD je saopštila da radi na električnom avionu s 12 sedišta za lokalne letove.
Komentari 1
Zivan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar