Erbas, Rols Rojs i Simens rade na hibridnom avionu

Kompanije Erbas, Simens i Rols Rojs udružile su se u projektu pravljenja hibridnog putničkog aviona koji bi imao jedan električni turbomlazni motor pored tri konvecionalna mlazna motora na kerozin.
Erbas, Rols Rojs i Simens rade na hibridnom avionu
Foto: Pixabay (ilustracija)
Taj avion bi bio rezultat napora da se razvije i demonstrira tehnolgija koja u budućnosti može pomoći ograničenju emisija ugljen-dioksida iz avionskog saobraćaja i smanjenju zavisnosti od fosilnih goriva. Tri kompanije su danas saopštile da im je cilj da naprave aviona "E-Fan X" do 2020. godine.
 
Avion bi bio zasnovan na postojećem modelu "BAe 146" s četiri motora koji leti na regionalnim linijama. Hibridna verzija bi stvarala električnu energiju preko turbine u avionu. Ta energija bi se koristila za pokretanje električnog turbomlaznog motora.
 
Ako bi se sistem pokazao uspešnim, mogao bi biti dodat još jedan električni motor, navele su kompanije. U saopštenju se navodi da će Erbas biti zadužen za pravljenje aviona, s kontrolnim sistemom i kontrolama leta. Proizvodjač motora Rols Rojs trebalo bi da napravi generator, a Simens električni motor od dva megavata.
 
Kompanije su navele da imaju u vidu dugoročni cilj Evropske unije za smanjenje emisija ugljen-dioksida u avijaciji za 60 odsto, kao i ispunjenje ograničenja u buci i zagadjenju koji se ne mogu ostvariti postojećom tehnologijom.
 
Postoje i drugi projekti za hibridne ili električne avione. Kompanija Zunum aero iz SAD je saopštila da radi na električnom avionu s 12 sedišta za lokalne letove.
  • Zivan

    30.11.2017 04:29
    Slovenačka firma Pepstreel već nekoliko godina po narudžbi izrađuje elektroavione. Kinezi nude 300 miliona evra da kupe firmu iz Ajdovščine...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija