Po grupi specijalizovanoj za tehnologiju IDC, uređaji "fableti" nešto između tableta i pametnog telefona, sa ekranima većim od 14 centimetara, predstavljaće oko 40 odsto od 1,5 milijarde pametnih telefona prodatih 2017. godine, a taj udeo treba da dostigne više od 50 odsto 2019. godine.
Ukupno tržište pametnih telefona beleži skroman rast od oko tri odsto godišnje čime će ukupna prodaja dostići 1,7 milijardi komada 2021, godine, prema analitičarima grupe IDC.
"Fableti" su predstavljali samo jedan odsto ukupne prodaje pametnih telefona 2012. godine, a sada blizu polovine, rekao je analitičar grupe IDC Rajan Rajt. On je rekao da ljudi sve više gledaju video, igraju igre, prate društvene mreže i koriste druge aplikacije pametnih telefona zbog čega je veličina ekrana jedan od glavnih kriterijuma za izbor pri kupovini.
Ukazao je da je to slučaj sa kupcima Eplovog "ajfona" čiji uređaji sa velikim ekranom treba da predstavljaju 41 odsto prodaje 2017. godine i najmanje 50 odsto 2018. godine.
Posledica je da uređaji s velikim ekranima i skuplji podižu prosečnu cenu pametnih telefona.
Najnoviji modeli Samsunga, Epla, Gugla, El-Džija (LG) i drugih koštaju po više od 850 dolara, ali to kupci prihvataju, neki samo da bi imali najnoviji model u džepu, navodi IDC.
Cena prosečnog modela pametnog telefona treba da poraste na 317 dolara 2021. godine, dok je 2016. bila 272 dolara.
IDC procenjuje da će uređaji sa operativnim sistemom "Android" (Gugl) dostići 85,1 odsto tržišnog udela već ove godine, i stagnirati sa 85,3 odsto 2021. godine.
Tržišni udeo Epla se procenjuje na 14,8 odsto ove godine, a očekuje se da će opasti na 14,6 odsto 2021. godine.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar