OLIO je mobilna aplikacija razvijena u Velikoj Britaniji, poslednje u nizu tehnoloških rešenja koja žele da smanje količinu otpada i pomoći životnoj okolini. Aplikaciju su razvile dve preduzetnice želeći da smanje bacanje hrane, što je "jedan od najvećih problema s kojim je čovečanstvo danas suočeno".
Tesa Kuk, jedna od autorki, tu tezu može da potvrdi poražavajućom statistikom. U svetu se baca gotovo trećina proizvedene hrane, vredna milijardu dolara, a u samoj Velikoj Britaniji prosečna porodica svake godine baci oko 700 funti vredne prehrambene proizvode.
Sve to je "katastrofa za okolinu", upozorava Kuk. Takav sistem dodatno zagađuje zemlju i vodu za proizvodnju hrane, a prehrambeni otpad ostavljen na deponijama otpušta metan, gas odgovoran za efekat staklene bašte, koji je štetniji od ugljen dioksida.
"Ceo sistem očito je potpuno sulud i mora biti ispravljen", istakla je Kuk.
Pošto se više od polovine bacanja hrane događa u domaćinstvima, potrošači su veliki deo rešenja za tu neodrživu praksu.
Ideja za aplikaciju
Kuk je odrastala na farmi u Jorkširu u severnoj Engleskoj, pa je tamo rano naučila koliko je truda potrebno za proizvodnju hrane. Kad se pre tri godine selila iz Ženeve u London, na brzinu je morala iz frižidera i zamrzivača da ukloni hranu i tada joj je sinula ideja o aplikaciji.
Izašla je na ulicu kako bi pronašla nekog kome može dati tu hranu, ali nije uspela.
"Pomislila sam, 'ovo je savršeno fina hrana. Znam da u radijusu od 100 metara postoji neko ko bi je obožavao. Problem je u tome što ne znaju za nju", priseća se Kuk.
Kad je utvrdila da ne postoji mobilna aplikacija za deljenje hrane, udružila se s bivšom američkom investicionom bankarkom Sašom Selestijal, pa su nakon dve runde investicija prikupile 2,2 miliona dolara i lansirale OLIO.
Korisnici aplikaciju skidaju na mobilni telefon, otvaraju korisnički račun i zatim postavljaju fotografiju i kratak opis hrane koju žele da daju, od banana do začina i hrane za decu bez laktoze.
Razmena hrane dogovara se preko privatnih poruka, a ocenjivanje korisnika i mogućnost podnošenja žalbi sprečavaju da se sistem zloupotrebljava, objašnjava Kuk.
OLIO je lansiran u januaru 2016. godine, a danas ima oko 322 hiljade registrovanih korisnika, većinom u Velikoj Britaniji, a razmenjeno je već više od 400 hiljada prehrambenih proizvoda. Trećina svakodnevnih korisnika dolazi iz siromašnih porodica.
Aplikacija je pokrenula saradnju s kafićima, restoranima i prehrambenim lancima, pa volonteri prikupljaju hranu koja im ostane i dele je u svojoj zajednici.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar