Inovator uz Bosne osmislio vozilo koje se transformiše u kofer

Tuzlak Elvis Cero našao je rešenje za gradske gužve.
U pitanju je prvi prototip elektromotornog vozila, pod imenom "Go city", a koji se može transformisati u lako prenosivi kofer.
 
Elvis Cero mašinski je inženjer i inovator iz Tuzle, koji živi i radi u Mostaru. Dve godine njegovog predanog rada na električnom trotočkašu donele su rešenje jednog od najvećih problema saobraćajne svakodnevice. Naime, osmislio je vozilo koje bi, u slučaju masovne upotrebe, moglo rešiti probleme saobraćajnih gužvi i probleme sa pronalaskom mesta za parkiranje, posebno u većim gradovima, prenosi N1.
 
"Ideja je sama po sebi došla jer sam želeo da napravim nešto inovativno, nešto što ne postoji na tržištu, nešto što se može sklopiti veoma jednostavno, praktično, što će štiti i vreme i prostor i novac", kaže Cero.
 
Dizajniran je za jednu osobu visine do 185cm i težine do 100kg sa manjim ruksakom, a ono što ga čini posebno zanimljivim jeste to što se se može sklopiti na dimenzije kofera.
 
"Kada kažemo dimenzije kofera, to znači da se on ovakav kakav jeste može umanjiti 10 puta, znači da se može voziti po biciklističkim stazama, autoputevima... Ograničena brzina mu je do 45 km/h po putevima, a 25 km/h u gradskoj zoni ili na biciklističkim stazama", objašnjava inženjer.
 
Projekat je trenutno u drugoj fazi, a firma u kojoj radi kao mašinski inžinjer i finansijski i materijalno ga je podržala. Međutim, ni loši vremenski uslovi, tvrdi Cero, ne predstavljaju problem, jer je vozilo dizajnirano tako da u potpunosti zaštiti vozača od lošeg vremena i osigura mu udobnu i stabilnu vožnju.
 
"Ovo je sad prva vožnja po kiši i ova površina od pola metra koja me zaklanja je sasvim dovoljna da ne pokisnem, a može se zatvoriti određenim platnenim površinama jednostavno bez nekih komplikacija, što bi značilo da se može voziti i u ekstremnim uslovima", navodi Cero.
 
Namenjen je vlasnicima kamp-kućica, jahti, brodova, kamiona i ima direktnu primenu na velikim sajmovima, aerodromima…. Međutim, planiran je za strano tržište.
 
"Ne vidim neku primenu na području Balkana iz razloga jer još uvek imamo dovoljno prostora za parking, nemamo tolike gužve itd. Drugi razlog je cena ovog modela, jer će koštati negde od 2.700 evra pa na više", otkriva inovator.
 
A trenutno se Cero nalazi u fazi potražnje investitora i razvoja praktičnijeg, lakšeg modela namenjenog isključivo za gradsku zonu za koji je uveren da će dovesti do revolucije u modernom saobraćaju.
  • Boban

    17.12.2017 13:10
    A evo kako DHL to radi:
    https://www.youtube.com/watch?v=MrYLwv9x8HU

    Na trzistu da bi opstao mora da ima mnooogo bolji proizvod
  • Limanac

    17.12.2017 13:03
    Sasvim drugačija realnost
    Nikad ne bih pomislio da dam 2700 evra za ovakvo ili slično vozilo.
    Koliko god to nekom smešno bilo, razmišljam o kupovini trotineta za odrasle, jer se lako transformiše u sklopivih 60cm motke pod radnim stolom, te je problem čuvanja vozila rešiv, a putuje se 3 puta brže nego peške, uz manji utrošak energije, a na samo 15cm od tla. Naravno, kod takvih trotineta ne postoji ni problem pneumatika.
    Mana je to što su se sada svi bacili na proizvodnju preskupih trotineta koji ne zaslužuju cene od 17-19.000 dinara.
    Već sam video dvoje kod nas koji ih koriste. Uglednog gospodina u odelu sa kravatom, koji ima osmeh od uva do uva dok ga vozi.
    I jednog studenta sa rancem.
  • vozac

    17.12.2017 12:10
    Odlicno vozilo.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija