New York Times: Facebook promenom News Feeda doprineo jačanju lažnih vesti

Uvođenjem promena u načinu funkcionisanja News Feeda, koje se odnose na manje isticanje postova kompanija, robnih marki i medija, a više objave rodbine i prijatelja, Facebook je doprineo jačanju lažnih vesti, ali i padu popularnosti raznih kompanija, izveštava New York Times.
New York Times: Facebook promenom News Feeda doprineo jačanju lažnih vesti
Foto: Pixabay
Popularna društvena mreža proteklih dana testira nove opcije, a korisnici u brojnim zemljama poput Slovačke, Srbije, Šri Lanke, Kambodže, Bolivije i Gvatemale navodno se žale na ubrzano deljenje lažnih vesti.
 
Na primer, policija u Slovačkoj reagovala je nakon što je veliki broj Facebook korisnika podelio lažnu vest o muslimanu koji je navodno upozorio javnost u ovoj zemlji kako planira da izvede teroristički napad. Međutim, nakon reakcije policije i drugih sigurnosnih organa, vest se na Facebooku više nije pojavljivala u News Feedu.
 
Pored širenja lažnih vesti, izdavači u zemljama u kojima Facebook testira nove opcije kažu kako je opala posećenost na njihovim stranicama usled novih promena, piše New York Times. Facebook nije detaljno naznačio kad će završiti testiranje.
 
Urednik portala Pagina Siete iz Bolivije, čija polovina posećenosti zavisi od Facebooka, rekao je kako je ukupna posećenost ovog portala opala za 20 odsto nakon promena u načinu funkcionisanja News Feeda. Urednik najčitanijeg portala u Kambodži istakao je kako su čitaoci u ovoj zemlji pomislili da ovaj portal više ne piše o politici zbog nepojavljivanja takvih vesti u News Feedu.
 
Facebook je u izjavi za New York Times naveo kako ozbiljno shvata svoju ulogu globalne platforme za informisanje.
 
"Imamo odgovornost prema ljudima koji čitaju, gledaju i dele vesti na Facebooku i svaki test obavljamo s tom odgovornošću", izjavio je šef Facebookovog News Feeda Adam Mozeri.
 
Podsećamo, Facebook je u proteklom periodu trpeo kritike zbog uticaja propagande i lažnih vesti na američke izbore.  Kompanija zbog toga uvođenjem novih promena želi da naglasi sadržaje koji podstiču razgovor među članovima porodice i prijateljima, a ne promociju postova kompanija, brendova i medija.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija