Spejseks je juče lansirao svoju najveću raketu do sada "falkon hevi" (Falcon Heavy) koja je u svemir ponela Tesla "roudster" Ilona Maska, direktora Spejseksa i Tesle.
Raketa je lansirana iz Svemirskog centra "Kenedi" na Floridi s iste platforme koju je NASA koristila 1969. godine prilikom istorijskog projekta Apolo 11, prve misije ljudi na Mesec.
"Svi mi u ovom poslu znamo koliko je truda potrebno za prvi let novom letelicom i prepoznajemo ogroman uspeh kojem smo prisustvovali. Zaista sam ponosan na naporan rad našeg tima u NASA, posebno u Kenediju, za transformaciju u svemirsku luku za više korisnika", rekao je administrator NASA Robert Lajtfut.
NASA je 2014. potpisala 20-godišnji ugovor sa Spejseksom za upotrebu platforme za lansiranje. Slične dogovore NASA ima i s drugim komercijalnim kompanijama.
Lajtfut je rekao da je lansiranje rakete "falkon hevi" s "istorijske platforme" testament napornog rada kojim je državna infrastruktura omogućena i komercijalnim kompanijama.
"Falkon hevi", opremljena s 27 motora i tri dodatna "bustera", kako bi se obezbedio snažan potisak, projektovana je za slanje opreme i zaliha u svemir. Posle lansiranja, dva "bustera" su istovremeno sletela u Kejp Kanaveral.
Musk je rekao da je treći, središnji "buster", promašio platformu u Atlantskom okeanu, preneo je Asošiejted pres.
"Falkon hevi", trenutno najveća operativna raketa, u orbitu oko Sunca poneo je Muskov crveni sportski automobil u kojem je na mesto vozača postavljena lutka "starman" (zvezdani čovek), a na audiosistemu ide Dejvid Bouvijeva "Space Oddity". Na auto su postavljene tri kamere koje prenose slike s epskog putovanja koje bi moglo da traje i stotinama miliona godina.
Musk je rekao da bi "roudster" tokom putovanja mogao prići "prilično blizu" Marsa, s malim šansama da se sruši na crvenu planetu.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar