Hteli mi to da priznamo ili ne, bez svog pametnog telefona osećamo se poput zavisnika koji krizira. Za takvo stanje nije kriv sam po sebi pametni telefon, već mnoštvo aplikacija, ali i još ponešto... Naime, veliki igrači poput Tindera, Instagrama i Facebooka koriste znanje psihologa kako bi napravili aplikacije koje će pobuditi zanimanje korisnika, ali i naterati ga da se stalno vraća po nove sadržaje i iskustva.
Kako? Stalnim obaveštenjima, novostima, novim mogućnostima, ali i zahtevima za reakcijom.
Tako, na primer, Instagram šalje svojim korisnicima na pametni telefon na desetine obaveštenja svakog dana, pozivajući ih da pogledaju "Stories" kako bi saznali šta su drugi korisnici zanimljivo radili i podstakli ih na stvaranje svojih priča.
Obaveštenja su namenjena samo vama i pozivaju vas da se vratite u aplikaciju. To je najbolji način za privlačenje korisnika, istakao je za Biznis Insajder Rendi Nelson, analitičar firme Sensor Tower.
"Stories" odnosno priče, koje su bile kopija Snapchatovih "storiesa" izvrstan su način da "izgubite" vreme na Instagramu.
Za nove generacije, koje svet doživljavaju kroz prizmu vizuelnog, Instagram je savršena "droga". Gomila fotografija i videa, novi filteri kojima mogu manipulisati svojim fotografijama, ali i mogućnost kreativnog izražavanja, privlače milione korisnika.
Twitter koristi nešto drugačiju taktiku - metodu iščekivanja kako bi dodatno zaokupio pažnju korisnika. Jer kad god korisnik uključi aplikaciju, prvo mu pogled padne na plavi ekran s Twitterovom ptičicom. To nema veze sa sporom internet vezom ili starim uređajem, već je posebno osmišljena taktika. Što dalje čeka, korisnik više želi da vidi šta se skriva iza tog plavog ekrana.
Facebook na svojoj "zavisničkoj komponenti" može zahvaliti i činjenici da se korisnik pomoću profila na Facebooku može ulogovati u druge aplikacije ili servise.
Uz to, Facebook koristi i korisnikove emocije kako bi mu postao neizostavan deo života. Opcija "Memories" ili "Dogodilo se na današnji dan" privlači korisnike da se podsete šta su taj dan u prošlosti radili, kako su se osećali, s kim su se družili...
Snapchat se koristi "vatricom" za navlačenje, odnosno "nagrađuje" korisnike koji se svakodnevno dopisuju odnosno razmenjuju fotografije s drugim korisnikom. Održati "vatricu" odnosno kontinuirano razmenjivati poruke iz dana u dan, postalo je stvar prestiža među tinejdžerima širom sveta.
Komentari 1
Ja
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar