Danas svega 37 odsto novih modela automobila ima klasičnu ručnu kočnicu, a samo dva proizvođača ugrađuje ih u svaki model u ponudi – Dacia i Suzuki. Svi ostali klasičnu ručnu kočnicu najčešće ugrađuju samo u bazne modele, koji su najjeftiniji, dok skuplji i opremljeniji imaju električnu parking kočnicu.
S druge strane, Audi, Jaguar, Land rover, Lexus, Mercedes-Benz i Porsche u svojoj ponudi uopšte više nemaju modele s klasičnom ručnom kočnicom. Takva odluka je prilično logična, jer električna parking kočnica nudi prostranost i ergonomiju, s obzirom da se prilično glomazna ručica zamenjuje malim prekidačem.
Ugradnja električnih parking kočnica počela je pre tačno 15 godina u Lanciji Thesis i Renaultu Vel Satis, a uskoro se proširila, jer osim lakšeg kretanja na uzbrdici smanjuje rizik od krađe, s obzirom da je automobil zakočen kad je zaključan. Jedini realan nedostatak električne parking kočnice je nemogućnost pomeranja automobila kad ostane bez napajanja (akumulatora).
Koncepcijski električna parking kočnica može biti izvedena pomoću elektromehaničkih aktuatora koji deluju na kočiona klješta ili elektromotorom koji nateže čeličnu užad na jednak način na koji to radi klasična ručna kočnica kada se "povuče" ručna kočnica.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar