Hrvatska uvodi 3D signalizaciju za pogrešan smer

Hrvatski autoputevi (HAC) počinju pilot-projekat postavljanja horizontalne signalizacije s 3D efektom na deset petlji i pet odmorišta koja će upozoravati vozače da su krenuli u pogrešnom smeru, prenosi "Večernji list".
Hrvatska uvodi 3D signalizaciju za pogrešan smer
Foto: Pixabay
Takva vožnja često završava frontalnim sudarom i iako broj takvih prekršaja nije velik, posledice su većinom ozbiljne povrede i smrtni slučajevi.
 
Greška ulaska u pogrešan smer pritom se, navode, najčešće događa na petljama i odmorištima zbog neopreza vozača izazvanog umorom, vožnje pod uticajem nedozvoljenih sredstava, pada koncentracije, previda saobraćajne signalizacije ili, u najgorem slučaju, zbog samodestruktivnog karaktera vozača koji ulazi u suprotan smer.
 
U HAC-u kažu da godišnje imaju oko 200 dojava o vožnji u suprotnom smeru na autoputevima, ali ne budu sve dojave potvrđene. Naime, neki vozači na vreme shvate grešku pa se vrate u pravi smer pre dolaska policije i putara. Međutim, 70 odsto tih dojava ipak bude potvrđeno, a srećom još manje ih završi s posledicama, odnosno saobraćajnom nesrećom.
 
Od 2007. na HAC-ovim autoputevima dogodilo se 38 nesreća zbog vožnje u pogrešnom smeru, a u njima je smrtno stradalo 11 osoba, dok ih je 25 teško, a 22 lakše povređeno.
 
Sada je u zoni petlji i na odmorištima postavljana dodatna vertikalna saobraćajna signalizacija – "ruka" STOP – POGREŠAN SMER – i horizontalna saobraćajna signalizacija – strelice, "vibro" linije.
 
Ali u HAC-u kažu da je dosadašnja praksa pokazala da postojeća saobraćajna signalizacija za sprečavanje ulazaka vozila u pogrešan smer nije dovoljna i da ju je potrebno dopuniti. Horizontalna 3D saobraćajna signalizacija tako bi uz postojeću vertikalnu vizuelno delovala kao fizička prepreka i tako dodatno upozoravala korisnike o ulasku u pogrešan smer vožnje.
 
U HAC-u navode da je takav način sprečavanja ulazaka vozila u suprotan smer jedinstven u Evropi i da se još koristi kao pilot u Austriji.
 
Horizontalna 3D saobraćajna signalizacija sastoji se od dva dela. Prvi deo čini više manjih oznaka, po pravilu tri, koje se izvode u 3D prikazu stvarajući optičku varku nailaska na "šiljke", a drugi, veći deo, izvodi se u 3D prikazu stvarajući optičku varku veštačke izbočine, odnosno "uzdignute ploče".
 
Horizontalna oznaka "veštačka izbočina" izvodi se u celoj širini saobraćajne trake do samih bočnih linija, dok se manje oznake, "šiljci", izvode ispred.
 
Procenjena vrednost radova je 135.000 evra. Za pilot-projekat odabrane su petlje i odmorišta na kojima se najčešće događaju vožnje u pogrešnom smeru, a pritom su u HAC-u vodili računa da budu pokriveni svi autoputevi kojima upravlja ta kompanija, odnosno da ona budu raspoređena ravnomerno po celoj Hrvatskoj.
 
Na svakom čvorištu signalizacija će biti postavljena na dve lokacije na kojima je moguće ući na autoput u pogrešnom smeru, dok će na odmorištima ona biti postavljena na po jednoj lokaciji.
 
U HAC-u očekuju da će sprovođenjem projekta krenuti posle turističke sezone, kad završe postupak javne nabavke i sklope ugovor s izvođačem radova. Nakon toga će godinu dana pratiti i analizirati podatke kako bi videli ima li ta mera efekta.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija