Šezdesetih godina prošlog veka razvoj putničkih mlaznjaka koji lete brže od zvuka obećavao je revoluciju u međunarodnom vazdušnom saobraćaju. Rastojanje između Njujorka i Pariza trebalo je da se prelazi za manje od tri i po sata – što je bilo duplo kraće u odnosu na konvencionalne letove.
Uz čuveni "konkord" to neverovatno vreme putovanja postalo je privilegija bogatih koji su to sebi mogli da priušte, jer je za jedan ovakav let trebalo 75 tona goriva. No ekstremna buka koju su proizvodili ovi supersonični vazduhoplovi, bila je dodatni razlog što su 2003. godine povučeni iz saobraćaja.
NASA sada ima smeo plan da oživi eru supersoničnog transporta svojim modelom "X-59".
To je nova "tiha" supersonična tehnologija (Quiet SuperSonic-QueSST), kako se zvanično zove, "X-59", eksperimentalni mlazni avion koji je razvila svemirska agencija, a koji ima takav dizajn koji smanjuje nivo buke kada avion probija zvučni zid.
Ambiciozni projekat rezultat je dugogodišnjeg istraživanja i razvoja, a model je ove nedelje prošao veliku tehničku prepreku i dobio odobrenje za konačno sklapanje, kako je najavila NASA.
To znači da će "X-59" 2021. godine obaviti svoj prvi probni let čiji detalji će biti potvrđeni i odobreni sledeće godine.
Mlaznjak koji će probijati zvučni zid, ali mnogo tiše, koji neće stvarati probleme ljudima na zemlji, gradi kompanija "Lockheed Martin", a ceo projekat košta blizu 250 miliona dolara.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar