U nedelju je Tesla Model S sedan velikom brzinom napustio autoput u Gardeni u Kaliforniji, prošao na crveno svetlo i udario u Hondu Sivik, usmrtivši dve osobe, saopštila je policija.
Istog dana Tesla Model 3 udario je u parkirano vatrogasno vozilo na autoputu u Indijani, usmrtivši putnika u Tesli.
Još jedan model tri 7. decembra je udario policijsko vozilo na autoputu u Konektikatu i tom prilikom niko nije povređen.
Specijalna jedinica za istragu nesreća Nacionalne uprave za bezbednost saobraćaja na putevima (NHTSA) proučava sudar u Kaliforniji.
Agencija nije odlučila da li će se njena jedinica za specijalne nesreće baviti i sudarom koji se dogodio u nedelju u blizini Tere Hote, u Indijani.
U oba slučaja vlasti tek treba da utvrde da li je korišćen Teslin sistem autopilota.
NHTSA, takođe, istražuje nesreću u Konektikatu, u kojoj je vozač policiji rekao da je automobil bio na autopilotu, Teslinom sistemu namenjenom da automobil drži u traci i na sigurnoj udaljenosti od drugih vozila.
Autopilot može i sam da menja trake.
Tesla je više puta navodila da je njen sistem autopilota dizajniran samo za pomoć vozačima, koji moraju da obraćaju pažnju i budu spremni da intervenišu u svakom trenutku.
Kompanija tvrdi da je Tesla sa autopilotom sigurniji od vozila bez njega, ali upozorava da sistem ne sprečava sve sudare.
Uprkos tome, stručnjaci i zagovornici bezbednosti kažu da niz Teslinih sudara postavlja ozbiljna pitanja o tome da li su se vozači previše oslanjali na Teslinu tehnologiju i da li kompanija čini dovoljno da vozači stalno obraćaju pažnju.
Neki kritičari navode da NHTSA treba da prestane da istražuje, već da preduzme mere, poput prisiljavanja Tesle da osigura da vozači obraćaju pažnju kada koriste sistem.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 1
Oris Ivanov
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar