Tim naučnika je razvio novi lagani materijal koji može da "utiša" motore aviona i da smanji njihovu buku do 16 decibela. To znači da glasnoća motora aviona od 105 decibela može da se svede na glasnoću fena za kosu.
Novi izolacijski materijal bi mogao da počne da se upotrebljava za 18 meseci. Sastoji se od grafen-oksida i polivinil-alkohola, a njegova težina po kubnom metru iznosi svega 2,1 kilogram. To znači da je značajno lakši u odnosu na druge materijale za zvučnu izolaciju.
Materijal bi bio deo avionskih motora, a povećanja težine gotovo da i ne bi bilo. Naučnici nastavljaju rad s ciljem optimizacije materijala u nadi da će poboljšati njegove mogućnosti odvođenja toplote, čime bi se povećala sigurnost aviona i smanjila potrošnja goriva.
Inovativni materijal bi mogao da promeni čitavu industriju aviona, ali i da ima veliki uticaj na drugim poljima.
Komentari 2
Pilot
Kod "putničkih" aviona u upotrebi su uglavnom "turbo-fan" motori, koji su značajno tiši, pošto dolazi do mešanja hladnog i pregrajanog malaza, ali imaju dodatnu komponentu buke, a to je upravo "fan".
Kod njih je moguće malo ih dodatno utišati boljom izolacijom komore i turbine, ali opet, tu se ništa značajno ne dobija - protok vazduha iz fana i mlaza je problem. Ako se "utiša", tj. uspori, gubi se i pogon...
Ujedno, ovaj tip motora i nije pogodan za nadzvučne brzine, dakle nema utišavanja Konkorda, kao ni vojnih aviona...
https://asa.scitation.org/doi/10.1121/1.1937078
IvanNS
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar