Palata na šinama: Luksuzni stakleni voz koji bi koštao 350 miliona dolara

Francuski dizajner Tijeri Gogen, luksuznim vozom napravljenim po meri jednog srećnog i vrlo bogatog vlasnika, planira da iskustvo putovanja železnicom podigne na potpuno novi nivo.
Do pre nekoliko godina činilo se da će putovanje vozom na velike udaljenosti postati prošlost, ali otada se mnogo toga promenilo. Klasični stil putovanja ponovo oživljava.
 
Trenutno su u pripremi razni novi vozovi i rute, uključujući i italijanski Dolče vita voz koji bi trebalo da saobraća na deset ruta kroz najpoznatije regije, kao i predstojeća "prenoćišta na šinama", ponoćni vozovi koji će povezivati Pariz sa 12 različitih evropskih destinacija.
 
Tijeri Gogen, koji je na brojnim projektima radio zajedno sa poznatim dizajnerom Filipeom Starkom, poznat je po impresivnom dizajnu jahti, pre svega poznate 80 metara duge jahte Venus koju je uradio za Stiva Džobsa. Ovoga puta, Gogen je odlučio da dizajnira privatni voz.
 
Najavljen kao luksuzna "palata na šinama", ovaj 400 metara dug voz sa 14 vagona biće izrađen od stakla koje će zahvaljujući naprednoj tehnologiji moći da bude neprozirano ili potpuno transparentno.
 
"Ovaj voz je predviđen za jednog vlasnika. Vlasnik koga zamišljam je neko ko je svestan jedinstvenosti ovog voza i razume da se ovde ne radi samo o prevozu. Radi se o putovanju, a ne o tome koliko brzo se stiže iz tačke A do tačke B", naglašava poznati dizajner, koji svoj voz vidi kao način prevoza u kome će putnici podjednako, ako ne i više, uživati u putovanju, nego na izabranom odredištu.
 
Putnici neće biti u mogućnosti da pritiskom na dugme promene samo spoljašnjost voza, već će moći da promene "unutrašnji ambijent u bilo kom delu voza".
 
Gogen otkriva da je, dok je dizajnirao G voz, na umu imao jednu osobu – Loren Pauel Džobs, udovicu Stiva Džobsa.
 
"Kad mi je ideja pala na pamet, prvo sam pomislio na nju kao potencijalnu buduću vlasnicu ovog voza", priznaje.
 
G voz bi trebalo da košta oko 350 miliona dolara, a za njegovu izgradnju će biti potrebno najmanje dve i po godine.
 
Predviđen je prostor za smeštaj oko 18 putnika, a voz će moći da razvije brzinu od 160 kilometara na sat i biće prilagođen za vožnju šinskom mrežom širom Amerike i Evrope. Pored toga, predviđeno je i da se voz može podeliti na dva dela ukoliko putnici odluče da krenu u različitim pravcima.
 
Gogen je u ovaj projekat uključio i različite eksperte, uključujući švajcarskog proizvođača vozova "Stadler", proizvođače stakla iz Saint-Gobaina, britansku inženjersku firmu "Ecklersley O'Callaghan" i kompaniju zaduženu za bezbednost "Marine Guard", kako bi osigurao da je njegov dizajn izvodljiv.
 
Putnici ulaze kroz salon za dobrodošlicu na sredini kompozicije, koji vodi do glavnog stambenog prostora koji uključuje vlasnikov apartman i prostor za zabavu, kao i prostor za posebne goste, sobu za druženje i veliki salon koji je posebno dizajniran za prijeme.
 
Gosti će takođe imati pristup "tajnoj" bašti, a krila voza će moći da se rasklope tako da se dobije terasa na otvorenom na kojoj se mogu održavati zabave ili čak i koncerti.
  • bubble guard

    11.08.2021 00:56
    pod obavezno
    Ana and Vučić da ubede globalnu elitu na sledećem Davosu da se staklenik pre puštanja u saobraćaj testira na domaćim putnim prelazima, pa ako prođe test neka im.
  • Trabant lux

    10.08.2021 22:26
    Imao i JBT slican
    Plavi voz 2.0 (P)osveta luksuza.....
  • realno

    10.08.2021 09:47
    dobro je
    Snowpiercer

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija