Šta će značiti kupovina "Aktivižna": Kako Majkrosoft ide u metaverzum
Najavom o kupovini proizvođača video-igara Aktivižn blizard, najveća softverska kompanija na svetu Majkrosoft pravi veliki korak u metaverzum, budući svet virtuelne i proširene stvarnosti.
Foto: Pixabay
Time bi mogao da ima značajnu ulogu ne samo u oblikovanju načina kako ljudi rade i igraju se, već i kako komuniciraju, prenosi Radio slobodna Evropa pisanje svetskih medija.
Majkrosoft kupuje Akrivižn u dogovoru vrednom 75 milijardi dolara s ciljem da najvećom akvizicijom u svojoj istoriji proširi domet u svetu igara, ističe Fajnenšel tajms, ukazujući da sektor video igara sada ima centralno mesto u borbi za dominaciju u digitalnoj zabavi.
Majkrosoft je saopštio da će kupovina Aktivižna osnažiti njegov ulazak u metaverzum, virtuelni svet koji, kako navodi britanski list, velike tehnološke kompanije nastoje da izgrade.
Najveća softverska kompanija na svetu kupovinom Aktivižna biće treća po veličini kompanija za igre, iza kineskog Tensenta i japanskog Sonija.
Vest o Majkrosoftovoj kupovini Aktivižna naglo je podigla vrednost i drugih vodećih izdavača video igara usled očekivanja novih takvih dogovora u sektoru: Elektronik arts, koji, između ostalog pravi fudbalsku igricu Fifa, porastao je za više od pet odsto, dok je Jubisoft, proizvođač Asasins krida, porastao za osam odsto.
Majkrosoftov plan za kupovinu Aktivižna zasniva se na proceni da će ljudi provoditi sve više vremena u digitalnom svetu, ukazuje Njujork tajms.
Video-igre na gotovo svakoj vrsti uređaja, od konzola do pametnih telefona, stekle su još veću popularnost tokom pandemije i, kako navodi list, tehnološke kompanije hrle u taj sektor tražeći veći udeo pažnje i novca od tri milijarde gejmera širom sveta.
Majkrosoft je dogovor o kupovini predstavio kao jačanje kompanije u takozvanom metaverzumu, svetu virtuelne i proširene stvarnosti u nastajanju.
Metaverzum je privukao ogromna ulaganja i talente, mada je dosad to više bila pomodna fraza nego uspešan biznis, ocenjuje Njujork tajms, podsećajući da je Fejsbuk preimenovao svoju matičnu kompaniju u Meta krajem prošle godine kako bi podvukao svoju posvećenost razvoju u tom smeru.
Fokus na futuristički metaverzum, međutim, kako navodi list, prikriva značaj dogovora u sadašnjosti, pošto ta akvizicija pomaže Majkrosoftu u nadmetanju sa Sonijem u dugotrajnoj borbi za pažnju i novčanike gejmera, a takođe pomaže softverskom gigantu da zadrži prednost nad moćnim novim konkurentima u svetu igara, kao što su Amazon i Gugl.
Video-igre već imaju ogroman uticaj na korporativnu tehnologiju u oblastima kao što su računarstvo u oblaku, veštačka inteligencija, virtuelna tržišta i kriptovalute, a sa spajanjem Majkrosofta i Aktivižna, kažu analitičari, još mnogo toga može da se razvije korišćenjem inovacija iz gejming sektora, piše Volstrit džurnal.
Analitičari ocenjuju da kupovinom Aktivižna, Majkrosoft pravi veliki korak u metaverzum u kojem korisnici proizvode, kupuju i prodaju robu i onlajn usluge u okviru samostalne digitalne ekonomije.
Veliki deo tehnologije za koju se očekuje da će podržati metaverzum, uključujući i hardver i softver, dolazi direktno iz sveta igara, kažu analitičari, ukazujući na Aktivižnove proizvode kao što su "Kol of djuti", "Kendi kraš" i "Vorld of vorkaft", koji će sada biti deo Majkrosoftove Eksboks ponude, u kojoj su već "Majnkraft" i "Dum".
Za korporativne tehnološke lidere, metaverzum nudi niz digitalnih strategija u osnovnim poslovnim oblastima, kao što su intervjui za posao na daljinu u virtuelnim okruženjima, interne simulacije obuke, 3-D demonstracije, digitalni tržni centri i događaji za promociju proizvoda i usluge, sve u interakciji s avatarima korisnika kao u video igrama.
Po nekim procenama, ukazuje Volstrit žurnal, ekonomija metaverzuma će do 2030. godine vredeti 21,7 hiljada milijardi dolara, s kombinovanom godišnjom stopom rasta od 38,6 odsto, pošto kompanije sve više koriste mešavinu proširene i virtuelne stvarnosti kako bi doprle do kupaca putem avatara, botova i drugih digitalnih surogata.
Majkrosoft je kupio Aktivižn zato što su video-igre novi društveni mediji, ocenjuje Vašington post i ukazuje da igre više nisu samo mesto gde deca idu da se izduvaju, već i mesto za druženje.
Ako su dvehiljadite bile decenija društvenih medija u tehnološkoj industriji, postoji razlog da se misli da su dvehiljadite decenija igara, ističe list, dodajući da će ako dogovor o kupovini preživi antimonopolsku istragu, Majkrosoft biti titan sveta igara, što bi mu zauzvrat moglo dati veliku ulogu u oblikovanju ne samo načina kako ljudi rade i kako se igraju, već i načina na koji komuniciraju na internetu.
Video-igre su velika industrija još od 90-ih, ali su poslednjih godina, s naglim razvojem u tehnologiji i inovacijama postale sveprisutne, od zaraznog ubijanja vremena na pametnim telefonima do svetova konzola koje omogućavaju milionima igrača da komuniciraju u realnom vremenu, podvlači Vašington post, dodajući da je s dolaskom pandemije povećana popularnost igara, dok su rad i životi ljudi dodatno gurnuti u sajber prostor.
Što su igre bolje i popularnije, to sve manje liče na medij za zabavu, a više na budućnost interneta, piše list, ukazujući da već dve trećine odraslih u SAD i tri četvrtine dece mlađe od 18 godina igraju video-igrice na nedeljnom nivou.
Širom sveta, skoro 400 miliona ljudi igra igrice Aktivižna svakog meseca, što je više nego broj aktivnih korisnika Tvitera i uporedivo sa 450 miliona korisnika koje je Vocap imao kada ga je Fejsbuk kupio za 19 milijardi dolara 2016.
Nije, međutim, bitan samo broj korisnika, ističe Vašington post, već i kako se koriste te igre. Igre kao što su "Fortnajt" i "Vorld of vorkaft" sve više služe ne samo kao mesta za rešavanje zadataka i pucanje na loše momke, već i kao mesta za druženje – "Fortnajt" je organizovao koncerte koje su pratili milioni.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija
VIDEO: Lansiran šesti probni let Starship-a, bili prisutni i Mask i Tramp
20.11.2024.•
0
Kompanija SpaceX američkog milijardera Ilona Maska lansirala je šesti probni let svemirskog broda Starship iz Teksasa.
Nova internet pretnja: Virus krade lične podatke iz inboxa Gmaila
19.11.2024.•
0
Korisnici servisa "Gmail" pozivaju se na oprez zbog novih napada virusa "Rhadamanthys Stealer" koji stručnjaci za sajber bezbednost nazivaju velikom pretnjom za lične podatke korisnika.
Vrhovno versko telo Pakistana zabranilo korišćenje VPN mreža zbog pornića i terorizma
18.11.2024.•
4
Veće islamske ideologije kao najviše savetodavno telo za verska pitanja u Pakistanu proglasilo je upotrebu virtuelnih privatnih mreža zabranjenim jer su protiv šerijata i nacionalne sigurnosti zemlje
Sprečen pokušaj prevare upotrebom veštačke inteligencije, FBI izdao međunarodno upozorenje
17.11.2024.•
0
Grčka uprava za borbu protiv pranja novca osujetila je pokušaj prevare korišćenjem veštačke inteligencije (AI) vredan 4,5 miliona evra usmeren na američku kliniku.
Novi program Open AI će moći da obavlja zadatke na računaru bez korisnika
17.11.2024.•
1
Kompanija za razvoj veštačke inteligencije Open AI planira da u januaru sledeće godine predstavi novi proizvod nazvan Operator.
YouTube testira novu funkciju: Remiksovanje pesama uz pomoć veštačke inteligencije
14.11.2024.•
0
Američka platforma Jutjub testira funkciju koja će omogućiti korisnicima da remiksuju pesme uz pomoć veštačke inteligencije, prenosi portal Teh kranč.
Bengalska mačka i Australija: Ako ukucate ovo u Google verovatno ćete biti hakovani
13.11.2024.•
0
Kompanija za bezbezdnost na internetu "Sofos" upozorila je korisnike interneta na šest naizgled nekontroverznih reči koje bi mogle da ih skupo koštaju, među njima je i reč mačka.
LG predstavio ekran koji se rasteže i uvrće bez gubitka kvaliteta
13.11.2024.•
2
Kompanija LG Display je razvila ekran za koji tvrdi da je prvi koji može da se rastegne za dodatnih 50 odsto.
Direktor Evropske svemirske agencije: Evropa bi trebalo da se takmiči sa SAD u svemiru
13.11.2024.•
1
Evropa bi trebalo da bude u poziciji da se takmiči sa SAD u svemiru, izjavio je generalni direktor Evropske svemirske agencije (ESA) Jozef Ašbaher.
Mladi iz Generacije Z najčešće preuzimaju aplikacije Temu, Tiktok i Threads
12.11.2024.•
1
Amerikanci iz takozvane Generacije Z stari od 18 do 24 godine su u prvih 10 meseci ove godine najviše preuzimali aplikacije Temu, Tiktok i Threads, pokazalo je istraživanje agencije Appfigures.
VIDEO: Veštačka inteligencija u Bazilici Svetog Petra otkrila strukturalne slabosti nevidljive okom
12.11.2024.•
1
Veštačka inteligencija (AI) sada je prvi put uspela da identifikuje strukturalne slabosti nevidljive golim okom u Bazilici Svetog Petra u Vatikanu.
Neko je pomerio najstariji britanski satelit: Ne zna se ko i zašto
12.11.2024.•
0
Neko je pomerio najstariji britanski satelit, a čini se da nema tragova ko je to učinio i zbog čega, piše BBC.
Stručnjaci proveravaju da li bi ogroman asteroid mogao da pogodi Zemlju 2029. godine
10.11.2024.•
1
Postoji mali, ali krajnje zanemaren rizik da bi takozvani "bog haosa", asteroid Apofis mogao da udari našu planetu, i to skorije nego što je očekivano.
Prvi put mozak pacova povezan sa veštačkom inteligencijom: Može da odgovori na bilo koje pitanje
10.11.2024.•
3
Ruski naučnici su prvi na svetu povezali mozak pacova sa veštačkom inteligencijom (AI), koja mu pomaže da daje tačne odgovore na razna pitanja.
VIDEO: Japanci u svemir poslali prvi drveni satelit
06.11.2024.•
0
Prvi drveni satelit na svetu LignoSat, koji su kreirali japanski istraživači, lansiran je u svemir, kako bi se testiralo korišćenje drveta u svemiru.
VIDEO Ruska svemirska agencija postavila 55 satelita u orbitu, uključujući i dva iranska
05.11.2024.•
0
Roskosmos je saopštio da je sinoć u orbitu postavio 55 satelita, uključujući dva u vlasništvu privatne iranske kompanije, jedan rusko-kineski i jedan u saradnji sa Zimbabveom.
Prva veštački izazvana kiša meteora ide ka Zemlji
05.11.2024.•
0
Prva veštačka kiša meteora, sačinjena od fragmenata asteroida, koji je ciljano gađan u DART misiji, krenula je ka Zemlji.
VIDEO: Troje kineskih astronauta se vratilo na Zemlju nakon šest meseci u svemiru
04.11.2024.•
0
Troje kineskih kosmonauta su se danas vratila na Zemlju nakon što su proveli šest meseci na svemirskoj stanici Tiangogng.
Prevaranti preotmu Fejsbuk profil, pa koriste rođake i prijatelje žrtve da dođu do para
03.11.2024.•
0
Često se kaže da, ako vam se nešto na internetu čini predobro da bi bilo istinito, verovatno je prevara ili laž.
Koridori sa pokretnim trakama za transport: Kako Japan planira da reši manjak vozača kamiona
02.11.2024.•
1
Japan planira da izgradi koridor za automatizovani transport tereta između Tokija i Osake, koji je vlada nazvala "put pokretne trake", kako bi se nadoknadio manjak vozača kamiona.
NASA ponovo u kontaktu sa sondom Vojadžer 1 lansiranom pre skoro pola veka
02.11.2024.•
1
Svemirska letelica Vojadžer 1, lansirana pre 47 godina, ponovo je u kontaktu sa centrom za komunikacije NASA-e.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar