
Šta će značiti kupovina "Aktivižna": Kako Majkrosoft ide u metaverzum
Najavom o kupovini proizvođača video-igara Aktivižn blizard, najveća softverska kompanija na svetu Majkrosoft pravi veliki korak u metaverzum, budući svet virtuelne i proširene stvarnosti.

Foto: Pixabay
Time bi mogao da ima značajnu ulogu ne samo u oblikovanju načina kako ljudi rade i igraju se, već i kako komuniciraju, prenosi Radio slobodna Evropa pisanje svetskih medija.
Majkrosoft kupuje Akrivižn u dogovoru vrednom 75 milijardi dolara s ciljem da najvećom akvizicijom u svojoj istoriji proširi domet u svetu igara, ističe Fajnenšel tajms, ukazujući da sektor video igara sada ima centralno mesto u borbi za dominaciju u digitalnoj zabavi.
Majkrosoft je saopštio da će kupovina Aktivižna osnažiti njegov ulazak u metaverzum, virtuelni svet koji, kako navodi britanski list, velike tehnološke kompanije nastoje da izgrade.
Najveća softverska kompanija na svetu kupovinom Aktivižna biće treća po veličini kompanija za igre, iza kineskog Tensenta i japanskog Sonija.
Vest o Majkrosoftovoj kupovini Aktivižna naglo je podigla vrednost i drugih vodećih izdavača video igara usled očekivanja novih takvih dogovora u sektoru: Elektronik arts, koji, između ostalog pravi fudbalsku igricu Fifa, porastao je za više od pet odsto, dok je Jubisoft, proizvođač Asasins krida, porastao za osam odsto.
Majkrosoftov plan za kupovinu Aktivižna zasniva se na proceni da će ljudi provoditi sve više vremena u digitalnom svetu, ukazuje Njujork tajms.
Video-igre na gotovo svakoj vrsti uređaja, od konzola do pametnih telefona, stekle su još veću popularnost tokom pandemije i, kako navodi list, tehnološke kompanije hrle u taj sektor tražeći veći udeo pažnje i novca od tri milijarde gejmera širom sveta.
Majkrosoft je dogovor o kupovini predstavio kao jačanje kompanije u takozvanom metaverzumu, svetu virtuelne i proširene stvarnosti u nastajanju.
Metaverzum je privukao ogromna ulaganja i talente, mada je dosad to više bila pomodna fraza nego uspešan biznis, ocenjuje Njujork tajms, podsećajući da je Fejsbuk preimenovao svoju matičnu kompaniju u Meta krajem prošle godine kako bi podvukao svoju posvećenost razvoju u tom smeru.
Fokus na futuristički metaverzum, međutim, kako navodi list, prikriva značaj dogovora u sadašnjosti, pošto ta akvizicija pomaže Majkrosoftu u nadmetanju sa Sonijem u dugotrajnoj borbi za pažnju i novčanike gejmera, a takođe pomaže softverskom gigantu da zadrži prednost nad moćnim novim konkurentima u svetu igara, kao što su Amazon i Gugl.
Video-igre već imaju ogroman uticaj na korporativnu tehnologiju u oblastima kao što su računarstvo u oblaku, veštačka inteligencija, virtuelna tržišta i kriptovalute, a sa spajanjem Majkrosofta i Aktivižna, kažu analitičari, još mnogo toga može da se razvije korišćenjem inovacija iz gejming sektora, piše Volstrit džurnal.
Analitičari ocenjuju da kupovinom Aktivižna, Majkrosoft pravi veliki korak u metaverzum u kojem korisnici proizvode, kupuju i prodaju robu i onlajn usluge u okviru samostalne digitalne ekonomije.
Veliki deo tehnologije za koju se očekuje da će podržati metaverzum, uključujući i hardver i softver, dolazi direktno iz sveta igara, kažu analitičari, ukazujući na Aktivižnove proizvode kao što su "Kol of djuti", "Kendi kraš" i "Vorld of vorkaft", koji će sada biti deo Majkrosoftove Eksboks ponude, u kojoj su već "Majnkraft" i "Dum".
Za korporativne tehnološke lidere, metaverzum nudi niz digitalnih strategija u osnovnim poslovnim oblastima, kao što su intervjui za posao na daljinu u virtuelnim okruženjima, interne simulacije obuke, 3-D demonstracije, digitalni tržni centri i događaji za promociju proizvoda i usluge, sve u interakciji s avatarima korisnika kao u video igrama.
Po nekim procenama, ukazuje Volstrit žurnal, ekonomija metaverzuma će do 2030. godine vredeti 21,7 hiljada milijardi dolara, s kombinovanom godišnjom stopom rasta od 38,6 odsto, pošto kompanije sve više koriste mešavinu proširene i virtuelne stvarnosti kako bi doprle do kupaca putem avatara, botova i drugih digitalnih surogata.
Majkrosoft je kupio Aktivižn zato što su video-igre novi društveni mediji, ocenjuje Vašington post i ukazuje da igre više nisu samo mesto gde deca idu da se izduvaju, već i mesto za druženje.
Ako su dvehiljadite bile decenija društvenih medija u tehnološkoj industriji, postoji razlog da se misli da su dvehiljadite decenija igara, ističe list, dodajući da će ako dogovor o kupovini preživi antimonopolsku istragu, Majkrosoft biti titan sveta igara, što bi mu zauzvrat moglo dati veliku ulogu u oblikovanju ne samo načina kako ljudi rade i kako se igraju, već i načina na koji komuniciraju na internetu.
Video-igre su velika industrija još od 90-ih, ali su poslednjih godina, s naglim razvojem u tehnologiji i inovacijama postale sveprisutne, od zaraznog ubijanja vremena na pametnim telefonima do svetova konzola koje omogućavaju milionima igrača da komuniciraju u realnom vremenu, podvlači Vašington post, dodajući da je s dolaskom pandemije povećana popularnost igara, dok su rad i životi ljudi dodatno gurnuti u sajber prostor.
Što su igre bolje i popularnije, to sve manje liče na medij za zabavu, a više na budućnost interneta, piše list, ukazujući da već dve trećine odraslih u SAD i tri četvrtine dece mlađe od 18 godina igraju video-igrice na nedeljnom nivou.
Širom sveta, skoro 400 miliona ljudi igra igrice Aktivižna svakog meseca, što je više nego broj aktivnih korisnika Tvitera i uporedivo sa 450 miliona korisnika koje je Vocap imao kada ga je Fejsbuk kupio za 19 milijardi dolara 2016.
Nije, međutim, bitan samo broj korisnika, ističe Vašington post, već i kako se koriste te igre. Igre kao što su "Fortnajt" i "Vorld of vorkaft" sve više služe ne samo kao mesta za rešavanje zadataka i pucanje na loše momke, već i kao mesta za druženje – "Fortnajt" je organizovao koncerte koje su pratili milioni.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija
Open AI ima 400 miliona aktivnih korisnika svake nedelje
23.02.2025.•
0
Kalifornijska kompanija za razvoj veštačke inteligencije Open AI, poznata po svom alatu ChatGPT, saopštila je da njene usluge koristi 400 miliona ljudi svake nedelje.
Kineski univerziteti uveli časove veštačke inteligencije zasnovane na DeepSeek-u
23.02.2025.•
0
Univerziteti širom Kine uveli su časove veštačke inteligencije (AI) zasnovane na tehnologiji kineske AI aplikacije DeepSeek.
Instagram uvodi prevode poruka na 99 jezika i mogućnost slanja u određeno vreme
23.02.2025.•
0
Instagram uvodi novine kao što su mogućnost prevoda poruka na 99 jezika, opcija slanja poruka u određeno vreme do 29 dana unapred...
Šanse da se asteroid sudari sa Zemljom pale na 1,5 odsto
23.02.2025.•
0
Asteroid IR4, koji su nedavno otkrili astronomi, sada ima samo 1,5 odsto šanse da udari u Zemlju 2032. godine, procenila je NASA, smanjujući tu verovatnoću nakon rekordnih 3,1 odsto.
Povećava se šansa da asteroid udari u Zemlju 2032. godine
19.02.2025.•
2
Procenat verovatnoće da asteroid YR4 udari u Zemlju 2032. sada iznosi 3,1 odsto.
Ilon Mask najavio Grok 3: Tvrdi da je to "najpametnija veštačka inteligencija na svetu"
17.02.2025.•
0
Američki milijarder Ilon Mask je na svojoj društvenoj mreži Iks najavio predstavljanje najnovijeg AI modela Grok 3 za koji kaže da je "najpametnija veštačka inteligencija na svetu".
VIDEO Google će uskoro znati da li lažete o godinama: Pregledaće istoriju pretrage
16.02.2025.•
1
Ako ste kao tinejdžeri kliktali "da, imam 18" na nedozvoljenim stranicama, čini se da je takvoj praksi odzvonilo.
Naučnici otkrili kosmičku česticu 30 puta veće energije: Moćna i lako provodljiva
15.02.2025.•
0
Naučnici su otkrili česticu, vrste neutrina, koja je stigla je na Zemlju skoro brzinom svetlosti i sa 30 puta većom energijom od ikada otkrivenog neutrina.
Viber uveo funkciju za dejting
13.02.2025.•
0
Aplikacija Viber od danas postepeno uvodi novu dejting funkciju unutar aplikacije, koja će korisnicima omogućiti da upoznaju nove ljude.
Teleskop Euklid snimio redak fenomen nazvan Ajnštajnov prsten
11.02.2025.•
0
Teleskop Euklid Evropske svemirske agencije (ESA) snimio je redak fenomen nazvan Ajnštajnov prsten.
Otpad od raketnih tela koja orbitiraju oko Zemlje pretnja su avionima
10.02.2025.•
0
Otpad iz svemira koji potiče od raketnih tela koja orbitiraju oko Zemlje predstavlja sve veću pretnju za avione dok pada iz svemira, pokazalo je istraživanje objavljeno u časopisu "Scientific reports"
Potvrđeno postojanje "super-Zemlje" na kojoj bi život bio moguć
09.02.2025.•
0
Istraživači sa Instituta za astrofiziku Kanarskih ostrva (IAC) i Univerziteta La Laguna (ULL) potvrdili su postojanje takozvane Superzemlje u nastanjivoj zoni zvezde HD 20794 koja je slična Suncu.
Mask tvrdi da nije zainteresovan za kupovinu Tiktoka
09.02.2025.•
0
Američki milijarder Ilon Mask izjavio je za nemački nedeljnik "Velt" da nije zainteresovan da kupi društvenu mrežu Tiktok.
Nuklearno oružje moglo bi da se koristi za odbranu Zemlje od asteroida 2032. godine
09.02.2025.•
0
Postoji mogućnost da bi nuklearno oružje moglo da se koristi za odbranu Zemlje od asteroida 2024 IR4, za koji se očekuje da će preći orbitu Zemlje u decembru 2032. godine.
Mesec za deset minuta dobio dva kratera veličine Velikog kanjona - evo kako
06.02.2025.•
0
Veliki kanjon u Arizoni jedno je od čuda prirode koje je nastalo rečnom erozijom tokom više miliona godina, a blizu Mesečevog južnog pola su dva kanjona slične veličine, ali nastala potpuno drugačije.
Google ne isključuje mogućnost korišćenja veštačke inteligencije za razvoj oružja
05.02.2025.•
0
Kompanija Google više ne isključuje mogućnost korišćenja veštačke inteligencije (AI) za razvoj oružja i nadzornih sistema, saopštila je njena matična kompanija Alphabet.
Evropskim poslodavcima zabranjeno da koriste AI za praćenje emocija zaposlenih
05.02.2025.•
0
Evropskim poslodavcima će biti zabranjeno da koriste veštačku inteligenciju (AI) za praćenje emocija zaposlenih.
VIDEO: Napravljena video igra pomoću koje se određuje da li dete ima autizam ili ADHD
03.02.2025.•
0
Napravljena je video igra na osnovu se koje može tačno razlikovati deca sa autizmom od dece sa hiperaktivnim poremećajem (ADHD) ili sa neurotipskim razvojem.
VIDEO: Astronomi od automobila u svemiru mislili da je asteroid
02.02.2025.•
2
Tesla Roadster, automobil koji je lansiran u svemir pre nekoliko godina, greškom je identifikovan kao asteroid.
Asteroid koji ima 1,3 odsto šanse da udari u Zemlju: Prvi put pokrenute odbrambene procedure
02.02.2025.•
0
Zbog asteroida širokog 100 metara, koji ima 1,3 odsto šanse da udari u Zemlju, prvi put su pokrenute globalne odbrambene procedure, preneo je Gardijan.
NASA potvrdila: Dvoje astronauta zaglavljenih na Svemirskoj stanici vraća se kapsulom SpaceX
30.01.2025.•
0
NASA je potvrdila da će sarađivati sa kompanijom SpaceX Ilona Maska na povratku dvoje njenih astronauta sa Međunarodne svemirske stanice na zemlju, ističući da će to biti učinjeno što je pre moguće.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar