
Šta će značiti kupovina "Aktivižna": Kako Majkrosoft ide u metaverzum
Najavom o kupovini proizvođača video-igara Aktivižn blizard, najveća softverska kompanija na svetu Majkrosoft pravi veliki korak u metaverzum, budući svet virtuelne i proširene stvarnosti.

Foto: Pixabay
Time bi mogao da ima značajnu ulogu ne samo u oblikovanju načina kako ljudi rade i igraju se, već i kako komuniciraju, prenosi Radio slobodna Evropa pisanje svetskih medija.
Majkrosoft kupuje Akrivižn u dogovoru vrednom 75 milijardi dolara s ciljem da najvećom akvizicijom u svojoj istoriji proširi domet u svetu igara, ističe Fajnenšel tajms, ukazujući da sektor video igara sada ima centralno mesto u borbi za dominaciju u digitalnoj zabavi.
Majkrosoft je saopštio da će kupovina Aktivižna osnažiti njegov ulazak u metaverzum, virtuelni svet koji, kako navodi britanski list, velike tehnološke kompanije nastoje da izgrade.
Najveća softverska kompanija na svetu kupovinom Aktivižna biće treća po veličini kompanija za igre, iza kineskog Tensenta i japanskog Sonija.
Vest o Majkrosoftovoj kupovini Aktivižna naglo je podigla vrednost i drugih vodećih izdavača video igara usled očekivanja novih takvih dogovora u sektoru: Elektronik arts, koji, između ostalog pravi fudbalsku igricu Fifa, porastao je za više od pet odsto, dok je Jubisoft, proizvođač Asasins krida, porastao za osam odsto.
Majkrosoftov plan za kupovinu Aktivižna zasniva se na proceni da će ljudi provoditi sve više vremena u digitalnom svetu, ukazuje Njujork tajms.
Video-igre na gotovo svakoj vrsti uređaja, od konzola do pametnih telefona, stekle su još veću popularnost tokom pandemije i, kako navodi list, tehnološke kompanije hrle u taj sektor tražeći veći udeo pažnje i novca od tri milijarde gejmera širom sveta.
Majkrosoft je dogovor o kupovini predstavio kao jačanje kompanije u takozvanom metaverzumu, svetu virtuelne i proširene stvarnosti u nastajanju.
Metaverzum je privukao ogromna ulaganja i talente, mada je dosad to više bila pomodna fraza nego uspešan biznis, ocenjuje Njujork tajms, podsećajući da je Fejsbuk preimenovao svoju matičnu kompaniju u Meta krajem prošle godine kako bi podvukao svoju posvećenost razvoju u tom smeru.
Fokus na futuristički metaverzum, međutim, kako navodi list, prikriva značaj dogovora u sadašnjosti, pošto ta akvizicija pomaže Majkrosoftu u nadmetanju sa Sonijem u dugotrajnoj borbi za pažnju i novčanike gejmera, a takođe pomaže softverskom gigantu da zadrži prednost nad moćnim novim konkurentima u svetu igara, kao što su Amazon i Gugl.
Video-igre već imaju ogroman uticaj na korporativnu tehnologiju u oblastima kao što su računarstvo u oblaku, veštačka inteligencija, virtuelna tržišta i kriptovalute, a sa spajanjem Majkrosofta i Aktivižna, kažu analitičari, još mnogo toga može da se razvije korišćenjem inovacija iz gejming sektora, piše Volstrit džurnal.
Analitičari ocenjuju da kupovinom Aktivižna, Majkrosoft pravi veliki korak u metaverzum u kojem korisnici proizvode, kupuju i prodaju robu i onlajn usluge u okviru samostalne digitalne ekonomije.
Veliki deo tehnologije za koju se očekuje da će podržati metaverzum, uključujući i hardver i softver, dolazi direktno iz sveta igara, kažu analitičari, ukazujući na Aktivižnove proizvode kao što su "Kol of djuti", "Kendi kraš" i "Vorld of vorkaft", koji će sada biti deo Majkrosoftove Eksboks ponude, u kojoj su već "Majnkraft" i "Dum".
Za korporativne tehnološke lidere, metaverzum nudi niz digitalnih strategija u osnovnim poslovnim oblastima, kao što su intervjui za posao na daljinu u virtuelnim okruženjima, interne simulacije obuke, 3-D demonstracije, digitalni tržni centri i događaji za promociju proizvoda i usluge, sve u interakciji s avatarima korisnika kao u video igrama.
Po nekim procenama, ukazuje Volstrit žurnal, ekonomija metaverzuma će do 2030. godine vredeti 21,7 hiljada milijardi dolara, s kombinovanom godišnjom stopom rasta od 38,6 odsto, pošto kompanije sve više koriste mešavinu proširene i virtuelne stvarnosti kako bi doprle do kupaca putem avatara, botova i drugih digitalnih surogata.
Majkrosoft je kupio Aktivižn zato što su video-igre novi društveni mediji, ocenjuje Vašington post i ukazuje da igre više nisu samo mesto gde deca idu da se izduvaju, već i mesto za druženje.
Ako su dvehiljadite bile decenija društvenih medija u tehnološkoj industriji, postoji razlog da se misli da su dvehiljadite decenija igara, ističe list, dodajući da će ako dogovor o kupovini preživi antimonopolsku istragu, Majkrosoft biti titan sveta igara, što bi mu zauzvrat moglo dati veliku ulogu u oblikovanju ne samo načina kako ljudi rade i kako se igraju, već i načina na koji komuniciraju na internetu.
Video-igre su velika industrija još od 90-ih, ali su poslednjih godina, s naglim razvojem u tehnologiji i inovacijama postale sveprisutne, od zaraznog ubijanja vremena na pametnim telefonima do svetova konzola koje omogućavaju milionima igrača da komuniciraju u realnom vremenu, podvlači Vašington post, dodajući da je s dolaskom pandemije povećana popularnost igara, dok su rad i životi ljudi dodatno gurnuti u sajber prostor.
Što su igre bolje i popularnije, to sve manje liče na medij za zabavu, a više na budućnost interneta, piše list, ukazujući da već dve trećine odraslih u SAD i tri četvrtine dece mlađe od 18 godina igraju video-igrice na nedeljnom nivou.
Širom sveta, skoro 400 miliona ljudi igra igrice Aktivižna svakog meseca, što je više nego broj aktivnih korisnika Tvitera i uporedivo sa 450 miliona korisnika koje je Vocap imao kada ga je Fejsbuk kupio za 19 milijardi dolara 2016.
Nije, međutim, bitan samo broj korisnika, ističe Vašington post, već i kako se koriste te igre. Igre kao što su "Fortnajt" i "Vorld of vorkaft" sve više služe ne samo kao mesta za rešavanje zadataka i pucanje na loše momke, već i kao mesta za druženje – "Fortnajt" je organizovao koncerte koje su pratili milioni.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija
FOTO: Na nebu primećena svetleća spirala - stručnjaci objasnili šta je u pitanju
25.03.2025.•
5
Svetleća spirala pojavila se na noćnom nebu širom Velike Britanije, Irske, ali i Hrvatske, BiH i drugih zemalja.
VIDEO: Pas robot švedske AI kompanije uči i prilagođava se slično ljudima
23.03.2025.•
0
Švedska startap kompanija za AI "IntuiCell" kreirala je psa robota Luna koji ima funkciju digitalnog nervnog sistema sposobnog za učenje i prilagođavanje, sličnog ljudskom i velikom broju životinja.
Sledeće nedelje na nebu: Eksplozija zvezde do koje dolazi jednom u 80 godina
23.03.2025.•
0
Manja zvezda u binarnom zvezdanom sistemu T Corona Borealis (TCrB) sledeće nedelje bi mogla da doživi dugo očekivanu "novu" i da zasija toliko da će biti vidljiva golim okom.
Google predviđa: Veštačka inteligencija će dostići ljudski nivo za pet do deset godina
23.03.2025.•
1
Veštačka inteligencija koja može da parira ljudima u bilo kom zadatku još je daleko, ali samo je pitanje vremena kada će postati stvarnost.
ChatGPT "halucinira": Rekao Norvežaninu da je ubio svoja dva sina i da je osuđen na zatvor
23.03.2025.•
2
Norvežanin Arve Hjalmar Holmen podneo je žalbu nakon što mu je sistem veštačke inteligencije ChatGPT lažno rekao da je ubio svoja dva maloletna sina i da je osuđen na 21 godinu zatvora.
Misteriozna tamna energija "evoluira": Novo razumevanje svemira pred naučnicima?
22.03.2025.•
0
Čini se da se tamna energija, misteriozna sila za koju se smatra da pokreće sve brže širenje univerzuma, vremenom evoluira, piše portal Science Alert.
Kako da otkrijete da li je vaš WhatsApp nalog ukraden: Ovo je osam znakova
21.03.2025.•
1
Kaspersky savetuje šta uraditi u slučaju hakovanja WhatsApp naloga i koji su koraci za njegovo vraćanje i zaštitu.
Sa Google Maps uklonjeno više od 10.000 lažnih profila
20.03.2025.•
0
Kompanija Google saopštila je da je pronašla više hiljada nelegitimnih unosa, uključujući lažne kompanije na svojoj aplikaciji Maps i najavila tužbe protiv onih koji stoje iza tih prevara.
VIDEO: Astronauti koji su devet meseci bili zaglavljeni u svemiru se konačno vratili kući
19.03.2025.•
2
Astronauti NASA astronauti Suni Viliams i Buč Vilmor, koji su privukli međunarodnu pažnju kada je njihov kratki boravak u svemiru prerastao u misiju od devet meseci, konačno su se vratili na Zemlju.
VIDEO: Astronauti koji su bili zaglavljeni na svemirskoj stanici konačno krenuli kući
18.03.2025.•
1
NASA-ini astronauti Bač Vilmor i Sunita Vilijam napustili su Međunarodnu svemirsku stanicu jutros u kapsuli SpaceX, krenuvši na dugoočekivano putovanje nazad na Zemlju nakon devetomesečnog boravka.
Nakon više decenija traganja: Otkriveni dokazi o egzoplanetama koje kruže oko Barnardove zvezde
18.03.2025.•
1
Nakon više decenija traganja, astronomi su otkrili jedan od najjačih dokaza dosad o egzoplanetama koje kruže oko Barnardove zvezde, najbližeg pojedinačnog zvezdanog sistema Zemlji.
Valcer "Na lepom plavom Dunavu" ide u svemir
17.03.2025.•
0
Povodom 200. rođendana Johana Štrausa mlađeg, Bečka turistička organizacija i Evropska svemirska agencija (ESA), kao deo rođendanske proslave, šalju čuveni valcer "Na lepom plavom Dunavu" u svemir.
Lebdeće, meko i beličasto kamenje otkriva prošlost planete Mars
16.03.2025.•
3
Jedinstveni kamen koji leži na površini Marsa čuva tajne o misterioznoj prošlosti Crvene planete.
Kapsula SpaceX stigla na Međunarodnu svemirsku stanicu: Astronauti konačno idu kući
16.03.2025.•
0
Svemirska kapsula SpaceX sa novom ljudskom posadom pristala je na Međunarodnu svemirsku stanicu (ISS).
Saturn zvanično ima 128 novih meseca
16.03.2025.•
0
Ako ste mislili da Saturnovih 148 meseca zvuči impresivno, šta tek reći sada nakon što se taj broj gotovo udvostručio.
"Spejs iks" lansirao raketu: Misija za dva astronauta koja su devet meseci na Međunarodnoj stanici
15.03.2025.•
0
"Spejs Iks" je lansirao raketu sa novom posadom za Međunarodnu svemirsku stanicu, a kapsulom koja stigne do stanice kasnije će se na Zemlju vratiti astronauti Buč Vilmor i Suni Vilijams.
Mask planira da lansira Staršip na Mars krajem 2026: Ljudi na crvenoj planeti kroz pet godina
15.03.2025.•
1
Osnivač SpejsEks-a (SpaceX) Ilon Mask izjavio je da će njegova megaraketa Staršip poleteti na Mars krajem 2026. sa humanoidnim robotom Tesla Optimus.
Misteriozni radio signal iz udaljenog regiona svemira: Odakle potiče?
12.03.2025.•
3
Istraživači su otkrili da izvesni misteriozni radio signal, koji već 10 godina dolazi iz udaljenog regiona svemira na svaka dva sata potiče od - izvora "bez presedana", prenosi Em-Es-En (MSN).
Neuspešno sletanje "Atine" na Mesec
09.03.2025.•
0
Robotizovana svemirska letelica "Atina", američke privatne kompanije "Intuitiv mašins", prevrnula se na stranu tokom sletanja na Mesec, čime je njena misija na Zemljinom satelitu prerano okončana.
VIDEO Neuspešno sletanje na Mesec: Sa letelicom "Atina" izgubljena i vredna oprema za istraživanje
08.03.2025.•
1
Robotizovana svemirska letelica "Atina", američke privatne kompanije "Intuitiv mašins", prevrnula se na stranu tokom sletanja na Mesec, čime je njena misija na Zemljinom satelitu prerano okončana.
VIDEO: Eksplodirala Maskova raketa, snimljen pad zapaljenih ostataka
07.03.2025.•
5
Letelica Staršip, kompanije SpejsEks ilona Maska, eksplodirala je u svemiru, nekoliko minuta nakon poletanja, a ostaci su padali u blizini Floride i Bahama.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar