Šta će značiti kupovina "Aktivižna": Kako Majkrosoft ide u metaverzum
Najavom o kupovini proizvođača video-igara Aktivižn blizard, najveća softverska kompanija na svetu Majkrosoft pravi veliki korak u metaverzum, budući svet virtuelne i proširene stvarnosti.
Foto: Pixabay
Time bi mogao da ima značajnu ulogu ne samo u oblikovanju načina kako ljudi rade i igraju se, već i kako komuniciraju, prenosi Radio slobodna Evropa pisanje svetskih medija.
Majkrosoft kupuje Akrivižn u dogovoru vrednom 75 milijardi dolara s ciljem da najvećom akvizicijom u svojoj istoriji proširi domet u svetu igara, ističe Fajnenšel tajms, ukazujući da sektor video igara sada ima centralno mesto u borbi za dominaciju u digitalnoj zabavi.
Majkrosoft je saopštio da će kupovina Aktivižna osnažiti njegov ulazak u metaverzum, virtuelni svet koji, kako navodi britanski list, velike tehnološke kompanije nastoje da izgrade.
Najveća softverska kompanija na svetu kupovinom Aktivižna biće treća po veličini kompanija za igre, iza kineskog Tensenta i japanskog Sonija.
Vest o Majkrosoftovoj kupovini Aktivižna naglo je podigla vrednost i drugih vodećih izdavača video igara usled očekivanja novih takvih dogovora u sektoru: Elektronik arts, koji, između ostalog pravi fudbalsku igricu Fifa, porastao je za više od pet odsto, dok je Jubisoft, proizvođač Asasins krida, porastao za osam odsto.
Majkrosoftov plan za kupovinu Aktivižna zasniva se na proceni da će ljudi provoditi sve više vremena u digitalnom svetu, ukazuje Njujork tajms.
Video-igre na gotovo svakoj vrsti uređaja, od konzola do pametnih telefona, stekle su još veću popularnost tokom pandemije i, kako navodi list, tehnološke kompanije hrle u taj sektor tražeći veći udeo pažnje i novca od tri milijarde gejmera širom sveta.
Majkrosoft je dogovor o kupovini predstavio kao jačanje kompanije u takozvanom metaverzumu, svetu virtuelne i proširene stvarnosti u nastajanju.
Metaverzum je privukao ogromna ulaganja i talente, mada je dosad to više bila pomodna fraza nego uspešan biznis, ocenjuje Njujork tajms, podsećajući da je Fejsbuk preimenovao svoju matičnu kompaniju u Meta krajem prošle godine kako bi podvukao svoju posvećenost razvoju u tom smeru.
Fokus na futuristički metaverzum, međutim, kako navodi list, prikriva značaj dogovora u sadašnjosti, pošto ta akvizicija pomaže Majkrosoftu u nadmetanju sa Sonijem u dugotrajnoj borbi za pažnju i novčanike gejmera, a takođe pomaže softverskom gigantu da zadrži prednost nad moćnim novim konkurentima u svetu igara, kao što su Amazon i Gugl.
Video-igre već imaju ogroman uticaj na korporativnu tehnologiju u oblastima kao što su računarstvo u oblaku, veštačka inteligencija, virtuelna tržišta i kriptovalute, a sa spajanjem Majkrosofta i Aktivižna, kažu analitičari, još mnogo toga može da se razvije korišćenjem inovacija iz gejming sektora, piše Volstrit džurnal.
Analitičari ocenjuju da kupovinom Aktivižna, Majkrosoft pravi veliki korak u metaverzum u kojem korisnici proizvode, kupuju i prodaju robu i onlajn usluge u okviru samostalne digitalne ekonomije.
Veliki deo tehnologije za koju se očekuje da će podržati metaverzum, uključujući i hardver i softver, dolazi direktno iz sveta igara, kažu analitičari, ukazujući na Aktivižnove proizvode kao što su "Kol of djuti", "Kendi kraš" i "Vorld of vorkaft", koji će sada biti deo Majkrosoftove Eksboks ponude, u kojoj su već "Majnkraft" i "Dum".
Za korporativne tehnološke lidere, metaverzum nudi niz digitalnih strategija u osnovnim poslovnim oblastima, kao što su intervjui za posao na daljinu u virtuelnim okruženjima, interne simulacije obuke, 3-D demonstracije, digitalni tržni centri i događaji za promociju proizvoda i usluge, sve u interakciji s avatarima korisnika kao u video igrama.
Po nekim procenama, ukazuje Volstrit žurnal, ekonomija metaverzuma će do 2030. godine vredeti 21,7 hiljada milijardi dolara, s kombinovanom godišnjom stopom rasta od 38,6 odsto, pošto kompanije sve više koriste mešavinu proširene i virtuelne stvarnosti kako bi doprle do kupaca putem avatara, botova i drugih digitalnih surogata.
Majkrosoft je kupio Aktivižn zato što su video-igre novi društveni mediji, ocenjuje Vašington post i ukazuje da igre više nisu samo mesto gde deca idu da se izduvaju, već i mesto za druženje.
Ako su dvehiljadite bile decenija društvenih medija u tehnološkoj industriji, postoji razlog da se misli da su dvehiljadite decenija igara, ističe list, dodajući da će ako dogovor o kupovini preživi antimonopolsku istragu, Majkrosoft biti titan sveta igara, što bi mu zauzvrat moglo dati veliku ulogu u oblikovanju ne samo načina kako ljudi rade i kako se igraju, već i načina na koji komuniciraju na internetu.
Video-igre su velika industrija još od 90-ih, ali su poslednjih godina, s naglim razvojem u tehnologiji i inovacijama postale sveprisutne, od zaraznog ubijanja vremena na pametnim telefonima do svetova konzola koje omogućavaju milionima igrača da komuniciraju u realnom vremenu, podvlači Vašington post, dodajući da je s dolaskom pandemije povećana popularnost igara, dok su rad i životi ljudi dodatno gurnuti u sajber prostor.
Što su igre bolje i popularnije, to sve manje liče na medij za zabavu, a više na budućnost interneta, piše list, ukazujući da već dve trećine odraslih u SAD i tri četvrtine dece mlađe od 18 godina igraju video-igrice na nedeljnom nivou.
Širom sveta, skoro 400 miliona ljudi igra igrice Aktivižna svakog meseca, što je više nego broj aktivnih korisnika Tvitera i uporedivo sa 450 miliona korisnika koje je Vocap imao kada ga je Fejsbuk kupio za 19 milijardi dolara 2016.
Nije, međutim, bitan samo broj korisnika, ističe Vašington post, već i kako se koriste te igre. Igre kao što su "Fortnajt" i "Vorld of vorkaft" sve više služe ne samo kao mesta za rešavanje zadataka i pucanje na loše momke, već i kao mesta za druženje – "Fortnajt" je organizovao koncerte koje su pratili milioni.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija
Kina planira prvu trku ljudi i robota
21.01.2025.•
0
Kina namerava da u aprilu organizuje prvi svetski polumaraton u kom će se takmičiti ljudi i humanoidni roboti.
Dok ne bude temeljne istrage: Zabranjeno lansiranje rakete Starship nakon poslednje eksplozije
21.01.2025.•
0
Federalna administracija za avijaciju je naredila kompaniji SpaceX da sprovede temeljnu istragu o uzroku eksplozije njene rakete Starship tokom leta obavljenog 16. januara.
TikTok: Radimo na vraćanju pristupa našoj mreži u SAD
20.01.2025.•
0
Društvena mreža TikTok objavila je da radi na "vraćanju pristupa svojoj aplikaciji u SAD".
Neobično važan fenomen: Metalne kvrge koje na morskom dnu proizvode kiseonik u fokusu naučnika
19.01.2025.•
1
Naučnici koji su nedavno otkrili da metalne kvrge na morskom dnu proizvode kiseonik, najavili su planove za istraživanje najdubljih delova svetskih okeana kako bi proučili taj neobični fenomen.
Tiktok prestao sa radom u SAD
19.01.2025.•
1
Tiktok je prestao da radi u SAD i nestao je iz prodavnica aplikacija Apple i Google uoči zakona koji stupa na snagu danas i zahteva gašenje aplikacije koju koristi 170 miliona Amerikanaca.
Mesec stavljen na spisak ugroženih lokaliteta
19.01.2025.•
0
Mesec je prvi put stavljen na spisak ugroženih lokaliteta Svetskog fonda za spomenike (WMF).
Sajber kriminalci sve više koriste veštačku inteligenciju: Ne otvarati sumnjive sms poruke
17.01.2025.•
0
Major policije Nenad Bogunović ističe da je policija samo u prošloj godini imala preko hiljadu predmeta iz oblasti sajber kriminala pa savetuje građanima da ne otvaraju sumnjive poruke na telefonu.
VIDEO: Pogledajte kako se raspršila Maskova raketa nakon eksplozije
17.01.2025.•
4
Spejs Iks je uspešno lansirao raketu Staršip, ali se njen jedan deo raspao u eksploziji nekoliko minuta kasnije.
VIDEO: Kompanija Džefa Bezosa uspešno lansirala raketu
16.01.2025.•
1
Američka svemirska kompanija Blue Origin uspešno je lansirala raketu New Glenn.
Tiktok u nedelju prestaje sa radom u SAD
16.01.2025.•
6
Vlasnik Tiktoka namerava da ukine tu aplikaciju za korisnike u SAD od nedelje, 19. januara, kada bi njena zabrana trebalo da stupi na snagu.
VIDEO: Ka Mesecu lansirane dve sonde - japanska i američka
15.01.2025.•
0
Raketom kompanije SpaceX danas su ka Mesecu poletele sonde dve privatne firme, američke i japanske, u novom slučaju rastućeg učešća privatnih kompanija u istraživanje svemira.
Hakeri došli do podataka sa Tindera i Spotifaja
12.01.2025.•
0
Lokacije miliona korisnika aplikacija kao što su Tinder, Spotifaj i Sitimaper procurile su u hakerskom napadu, saopšteno je iz bezbednosnih izvora.
Facebook i Instagram sada dopuštaju korisnicima da kažu da su gej i trans osobe mentalno bolesne
12.01.2025.•
0
Meta je najavila niz značajnih izmena u moderiranju sadržaja, uključujući ukidanje provere činjenica i uklanjanje ograničenja govora o temama poput imigracije, rodnog identiteta i roda.
Trećoj osobi u mozak ugrađen čip Ilona Maska: Ove godine u planu bar još 20 "instalacija"
12.01.2025.•
1
Čip kompanije Neuralink američkog milijardera Ilona Maska ugrađen je u mozak trećem pacijentu, prenosi američka agencija Blumberg.
Tiktok pokušava da zaobiđe verovatnu zabranu u SAD-u, korisnike "šalje" na sestrinsku platformu
12.01.2025.•
0
Aplikacija Tiktok će, kako sada stvari stoje, biti uskoro zabranjena u SAD-u, a plan koji je razvila firma ByteDance za ovakav scenario je već počeo da se primenjuje.
Do kraja februara dva retka poravnanja planeta na noćnom nebu
12.01.2025.•
0
Do kraja februara na noćnom nebu biće vidljiva dva velika poravnanja planeta, kada će u prvom biti vidljivo šest planeta u nizu, a u drugom - svih sedam planeta koje su vidljive sa Zemlje.
Zagađenje vazduha olovom u Rimskom carstvu: Smanjilo koeficijent inteligencije Evropljana?
11.01.2025.•
2
Razvoj Rimskog carstva preko kopna, mora i neba tokom zlatnog doba, uticao je i na kvalitet vazduha pa istraživači sumnjaju da je zagađenje izazvalo ozbiljna neurološka oštećenja populacije u Evropi.
"Dipfejk" slike će u Britaniji postati krivično delo: Kazna do dve godine zatvora
07.01.2025.•
0
Kreiranje i deljenje seksualno eksplicitnih slika "dipfejk" (deepfake) postaće krivično delo u Britaniji, saopštila je vlada.
Apple će platiti 95 miliona dolara ljudima koje je špijunirao preko Siri
07.01.2025.•
1
Američka tehnološka kompanija Apple je pristala na nagodbu sa korisnicima koje je špijunirao njen glasovni asistent Siri.
Statistika pretraga aplikacija: Ljudi i dalje traže Tviter, a ne Iks
04.01.2025.•
0
Jutjub (YouTube) je i dalje na prvom mestu liste aplikacija koje su korisnici upisivali u pretraživač Gugl (Google) tokom prethodne godine, objavio je portal World Statistic.
Youtube testira plutajuće dugme "Play Something"
02.01.2025.•
0
Youtube testira novo plutajuće dugme pod nazivom "Play Something", koje će "odabrati" video za korisnika.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar