"Voz s posebnim vagonom za pogonsko gorivo - vodonik trebalo bi da zameni dizel-vozove (šinobuse) u regionalnom transportu", navodi se u saopštenju "Dojče bana".
"Korišćenje vodonika, gasnog goriva bez zagađujućih produkata, deo je projekta nemačke vlade koja želi i da elektrifikuje 75 odsto železničke mreže do 2030. godine", rekao je Mihael Teurer, državni sekretar u Ministarstvu za digitalne tehnologije i transport.
Novi model voza nazvan "Mireo Plus H" radi na "zeleni vodonik", proizveden "čistom energijom", a po sagorevanju ispušta samo vodenu paru i vodu.
"Svaki isporučeni voz će uštedeti do 45.000 tona ugljen-dioksida tokom 30-godišnjeg životnog veka u poređenju sa odgovarajućim putovanjima automobilom", rekao je Majkl Peter, izvršni direktor firme "Simens Mobiliti".
Voz će, zavisno od konfiguracije, moći da pređe 800 do 1.000 kilometara, uz maksimalnu brzinu do 160 kilometara na sat, navodi se u saopštenju.
"Dojče ban" je podržao razvoj stanica za snabdevanje koje mogu da rezervoar vodoničnog voza napune podjednako brzo kao i rezervoar "šinobusa" dizelom.
"Mireo Plus H" će na probu prugama Baden-Virtemberga krenuti 2023. godine, a u redovan saobraćaj 2024. između gradova Tibingen, Horb i Forchajm.
Tim programom "Simens" pokušava da uhvati korak sa svojim francuskim konkurentom "Alstomom" koji već prodaje putničke vozove na vodonik: 41 voz su naručile dve nemačke pokrajine, a probe su obavljene u Austriji, Holandiji, Poljskoj , Švedskoj i Francuskoj.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 4
Nenad
ML
Pera
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar