Istraživanje: Pre ćete se povrediti na e-trotinetu nego na motoru

Istraživanje sprovedeno u Finskoj pokazalo je da je mogućnost povrede veća pri vožnji električnog trotineta nego motora ili bicikla.
Istraživanje: Pre ćete se povrediti na e-trotinetu nego na motoru
Foto: Pixabay

Prema statistikama najviše povreda dogodi se u periodu od ponoći do ranih jutarnjih sati, a tipičan pacijent je muškarac u alkoholisanom stanju.

Studija je obuhvatila 331 ispitanika koji je bio pacijent sa povredama zadobijenim vožnjom e-skutera na odeljenju u Tampereu. Podaci kompanija za iznajmljivanje skutera koje posluju u finskom gradu otkrile su da su vozači e-trotineta obavili preko 1,8 miliona putovanja tokom tog perioda, što znači da je bilo otprilike 18 prijema u hitnu pomoć na 100.000 vožnji ili 7,3 na 100.000 pređenih kilometara.

Istraživanje je pokazalo da su električni trotineti opasniji od motocikala ili bicikala. Glavni autor studije ortoped Aleksi Reito je istakao da su ovi brojevi mnogo veći u odnosu na one koji se tiču kretanja pešačenjem, biciklom ili motociklom.
 
Američkim istraživanjem iz 2007. godine navedeno je da je 10,3 povreda nastalo vožnjom motocikla, a 1,4 vožnjom bicikla i 0,2 pešačenjem. U Australiji su 2,3 povrede nastale vožnjom bicikla na 100.000 kilometara, dok je u Velikoj Britaniji 0,3 na 100.000 kilometara.
 
"Naravno da postoje ograničenja za generalizaciju, kao što su saobraćajna kultura i sigurnost u Finskoj u poređenju s drugim državama. Mislim da naša studija daje dobru procenu broja učestalosti povreda nastalih vožnjom električnog trotineta", rekao je ortoped Aleksi Reito.
 
Finskim istraživanjem je utvrđeno koji je najveći rizik vožnje ovog prevoznog sredstva. Reito je ukazao da su povrede najčešće registrovane u periodu od ponoći do šest sati ujutru. Prema njegovim rečima, tipičan pacijent je bio muškarac u alkoholisanom stanju. Time je potvrđeno ono što je gradska vlast već znala.
U Oslu je u julu tokom 2021. godine zabranjeno korišćenje električnih bicikala tokom noćnih sati. Većina nezgoda napravljena je iznajmljenim biciklom, pa se kompanijama koje se bave iznajmljivanjem savetuje rad na poboljšanju bezdednosti. Vodeća grupa za bezbednost na putevima pozvala je vlade mnogih zemalja da preduzmu hitne mere kako bi se smanjila nelegalna upotreba privatnih e-trotineta na javnim putevima.
 
Prodaja privatnih e-trotineta legalna je u Velikoj Britaniji, oni se mogu koristiti samo na privatnom zemljištu i nezakonito je koristiti ih na javnim putevima. Jedini e-trotineti koji se mogu voziti na javnim putevima u Velikoj Britaniji su oni koji se koriste u probnim šemama za iznajmljivanje koje je odobrila vlada.
 
Uprkos tome, procenjuje se da trenutno u Velikoj Britaniji postoji više od milion privatnih e-trotineta. 
  • ja

    11.05.2022 09:31
    Brzina
    Jedna broj vozača kako e-trotineta, tako i električnih bicikala, vespi i motocikala smatra da je savim u redu da po biciklističkim stazama i trotoarima jure sa 30-40 km/h, i trube svima koji su im na putu. Ako se nekom već toliko žuri, može se slobodno prebaciti na put, pa jurcati do mile volje...
  • Lični napad

    09.05.2022 12:29
    Trotineti imaju mali točak koji se izvrne zbog papira od žvake a motocikli su ozbiljan prevozna sredstva. Trotinet može da vozi svaka baba a motocikle samo muškarci koji su psihički i fizički u izuzetnoj spremnosti i na vrhuncu potencijala.
  • Goran

    09.05.2022 07:34
    Pera
    Ali sta ce Pero trotinet na biciklistickoj stazi?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija