Proširuje se istraga nad Teslom jer se autopilot isključi sekund pre udesa

Američke vlasti proširuju istragu nad Teslom.
Naime, ove nedelje Nacionalna uprava za bezbednost u drumskom saobraćaju (NHTSA), agencija pod vođstvom ministra saobraćaja Pita Butidžidža, rekla da će ispitati 830.000 Teslinih automobila u sve četiri trenutne linije modela, što je 11 odsto više vozila nego što su prethodno ispitivali.
Taj potez usledio je nakon što je agencija analizirala brojne nesreće koje su otkrile obrasce u performansama automobila i povezanom ponašanju vozača. Iz agencije su rekli da je cilj istražiti stepen do kojeg autopilot i povezani Teslini sistemi mogu pogoršati ljudske faktore ili bezbednosne rizike ponašanja potkopavajući efikasnost kontrole vozača.
Autopilot se gasi sekund pre sudara?
 
Sada su iz NHTSA rekli da je u 16 odvojenih slučajeva otkriveno da je autopilot prekinuo kontrolu vozila manje od jedne sekunde prije prvog sudara, sugerišući da vozač nije bio spreman da preuzme potpunu kontrolu nad vozilom.
 
Kako navodi Car And Driver, prema video-snimcima ovih nesreća vozač je trebalo da bude svestan potencijalnog incidenta prosečno osam sekundi pre sudara. Istragom je dosad utvrđeno da je većina vozača imala ruke na volanu, kao što autopilot i zahteva, ali vozila nisu upozorila vozače da preduzmu akciju izbegavanja sudara na vreme.
 
NHTSA je saopštio kako trenutno istražuje više od 1.100 drugih nesreća koje su se dogodile, a u kojima je bio uključen autopilot.
 
Izvršni direktor Ilon Mask sve vreme tvrdi da nesreće ne mogu biti krivica kompanije jer podaci koji se izvuku iz računara uvek pokazuju da autopilot nije bio aktivan u trenutku sudara.
 
Sve Tesline trenutne autonomne karakteristike, uključujući i tehnologiju Full Self-Driving, koja je trenutno u beta testiranju, smatraju se sistemima pomoći u kojima je u svakom trenutku odgovoran isključivo vozač, a ne proizvođač.
 
Ali šta ako se autopilot sam isključi sekundu pre nesreće?
 
Kako piše Fortune, zbog ove najnovije istrage moguće je i povlačenje više stotina hiljada Tesli sa ulica. Svako povlačenje koje naredi NHTSA zahteva se prema zakonu i mora se službeno nadzirati i koordinisati s vlastima.
 
Prvobitno je istraga započela prošle godine, nakon što je NHTSA primio više od 350 pritužbi vozača oko takozvanog fantomskog kočenja automobila, odnosno neočekivane i nepotrebne aktivacije kočnica tokom aktiviranog asistenta u vožnji.
 
Naime, u nekim slučajevima kada je situacija na putu bila uobičajena, odnosno nije bilo nikakvih problema, gužvi, saobraćajnih znakova ni potencijalno opasnih situacija, Teslina vozila u kojima je bio aktiviran autopilot ponekad su sama zakočila, bez intervencije vozača.
 
Takvo naglo i neočekivano kočenje može stvoriti velike probleme u saobraćaju, posebno za osobe koje upravljaju automobilima iza Tesle koja nenadano koči.
 
Iz Tesle su krajem prošle godine najavili da će povući 475.000 vozila Modela 3 i Modela S kako bi rešili probleme s retrovizorskom kamerom i haubom koji povećavaju rizik od sudara.
 
Bilo je najavljeno da će zbog problema sa zadnjom kamerom povući 356.309 vozila Modela 3, proizvedenih između 2017. i 2020, te 119.009 vozila Modela S, zbog problema s haubom.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!

Teme

Tesla
  • Antiprotivan

    13.06.2022 10:43
    Tesla
    Ja nikada ne bih prihvatio ovu "samostalnu" vožnju. Ako ne želim lično da upravljam vozilom, sednem u autobus ili uzmem taxi.
  • D

    12.06.2022 21:46
    .
    Moraš biti budala da svoj život prepustiš još nedovoljno funkcionalnom autopilotu...
  • Perica

    12.06.2022 20:52
    Kao nisam ja ništa kriv?!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija

Saturnovi prstenovi stariji nego što se mislilo

Najnovija istraživanja pokazuju da su Saturnovi prstenovi znatno stariji nego što se do sad mislilo - postoji verovatnoća da su stari koliko i sama planeta Saturn - oko 4,5 milijardi godina.