Kompanija je priznala da je nekoliko godina od korisnika traženo da daju broj telefona ili imejl adresu zbog zaštite ili autentifikacije. Tviter je zatim koristio te informacije za ciljano oglašavanje, zbog čega su američko Ministarstvo pravde i Federalna komisija za trgovinu (FTC) pokrenuli postupak protiv kompanije.
U maju se kompanija saglasila da plati kaznu od 150 miliona dolara kako bi rešila tužbu, u kojoj se navodi da je Tviter prekršio prethodnu naredbu prikupljajući lične podatke korisnika navodeći kao razlog bezbednost naloga, da bi ih zatim koristio u komercijalne svrhe.
Pored kazne od 150 miliona dolara, Tviter je pristao da obavesti korisnike da je zloupotrebio njihove podatke.
FTC je prošlog meseca saopštila da je između maja 2013. i septembra 2019. Tviter "naterao ljude da daju svoje brojeve telefona i imejl adrese, tvrdeći da je svrha toga bila da "zaštiti vaš nalog".
Umesto toga, Tviter je koristio te informacije da bi prikazivao ljudima ciljane oglase koji su kompaniji doneli milione dolara.
Pomoćnica američkog državnog tužioca Vanita Gupta rekla je da kazna od 150 miliona dolara "odražava ozbiljnost optužbi protiv Tvitera".
U sredu je Tviter objavio izvinjenje i zakačio ga na vrh vremenskih linija korisnika. Kompanija je rekla da je "možda tražila vaš broj telefona ili imejl adresu da bi zaštitila ili potvrdila autentičnost vašeg naloga" i da je "možda koristila ove brojeve telefona ili imejl adrese da bi vam isporučila prilagođene oglase na Twitteru do septembra 2019. godine".
"Dana 6. juna 2022. sklopili smo nagodbu sa Federalnom komisijom za trgovinu da rešimo ovaj problem", naveo je Tviter, tvrdeći da "nikada nisu otkrili ili podelili broj telefona korisnika ili imejl adresu sa oglašivačima".
"Veoma nam je žao što se to dogodilo", navodi se u saopštenju.
Komentari 1
proka
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar