Norveška uprava za zaštitu podataka naredila je američkoj tehnološkoj firmi Meta, matičnoj kompaniji Fejsbuka i Instagrama, da prestane da prikazuje personalizovane oglase korisnicima u Norveškoj na osnovu njihovih aktivnosti na mreži i procenjenih lokacija, prenosi briselski Politiko.
Ova odluka je poslata kompaniji Meta 14. jula, a stupiće na snagu 4. avgusta i važiće tri meseca.
Fejsbuk i Instagram će i dalje moći korisnicima da prikazuju personalizovane reklame, ali samo na osnovu informacija koje oni sami otkriju o sebi u sekciji "O" ("About") na svojim profilima.
Privremena zabrana bi mogla biti ukinuta ako Meta pronađe način da legalno obrađuje lične podatke i omogući korisnicima da odustanu od ciljanog oglašavanja na osnovu praćenja, navodi se u odluci norveškog regulatornog tela.
Ova mera je doneta nakon što je Evropski sud pravde 4. jula presudio da je kompanija Meta nezakonito prikupljala podatke ljudi kako bi im prikazivala oglase bez njihovog izričitog pristanka, na osnovu "legitimnog interesa" kompanije.
Meta je trenutno i pod nadzorom glavnog evropskog regulatora privatnosti, Irske komisije za zaštitu podataka, zbog svojih praksi oglašavanja.
Komisija sa sedištem u Dablinu je kaznila firmu Meta sa ukupno 390 miliona evra zbog kršenja privatnosti Evropljana i naložila kalifornijskoj kompaniji da pronađe novu pravnu osnovu za svoj poslovni model.
Meta je uložila žalbu na ovu presudu, podseća Politiko.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar