VIDEO: NASA objavila sliku "baklje" na Suncu koja je prekinula radio signale na Zemlji

NASA je objavila fotografije najsnažnije Sunčeve baklje u poslednjih šest godina, vatrenog bljeska na površini Sunca, udaljenog 150 miliona kilometara.
Ovaj bljesak je bio toliko jak da je na kratko prekinuo radio komunikaciju u pojedinim delovima Zemlje.

Agencija je pomoću opservatorije za solarnu dinamiku, svemirske letelice lansirane 2010. godine koja stalno prati Sunčevu aktivnost, zabeležila slike jarkih boja fenomena poznatog kao izbacivanje koronalne mase (CME), prenosi Gardijan.
Bila je to, kako navode iz NASA, sunčeva baklja najvećeg intenziteta klase X, sa potencijalom da utiče na radio komunikacije, električne mreže, navigacione signale i predstavlja rizik za svemirske letelice i astronaute.

Eksplozija energije u četvrtak izazvala je tokom dva sata radio smetnje u nekim delovima SAD i drugim mestima tokom dana.
Centar za predviđanje vremena u svemiru američke Nacionalne uprave za atmosferu i okeane nazvao je eksploziju neverovatnim događajem i "verovatno jednim od najvećih solarnih događaja sa uticajem na radio veze ikada zabeleženim".

Centar dodaje da njegovi naučnici analiziraju druge efekte CME "locirane iznad krajnjeg severozapadnog područja Sunca".

To je bila najjača solarna baklja zabeležena od 10. septembra 2017, saopštio je centar.

Većina solarnih baklji klase X koje pogađaju Zemlju ocenjene su između jedan i devet, a ova je klasifikovana kao X8.
  • Hm

17.12.2023 17:31
    Hm
    Eto, taman da se biraci pomute!

ChatGPT dobio aplikaciju za Windows

Kompanija OpenAI trenutno testira aplikaciju za ChatGPT namenjenu operativnom sistemu Windows, ali zasad je dostupna samo korisnicima koji plaćaju ovu uslugu.