Istraživači kažu da nalazi pokazuju potrebu za vladinom regulacijom društvenih medija, jer kompanije koje žele da zarađuju od dece koja koriste njihove platforme nisu uspele da se samoregulišu.
Oni napominju da bi propisi, kao i veća transparentnost tehnoloških kompanija, mogli pomoći u ublažavanju štete po mentalno zdravlje mladih.
Da bi se došlo do zarade, istraživači su koristili procenjeni broj korisnika mlađih od 18 godina na platformama Facebook, Instagram, Snapchat, Tiktok, X i Youtube u 2022. godini.
Same platforme ne objavljuju javno koliko novca zarađuju od maloletnika.
Prema studiji sa Harvarda, Youtube je ostvario najveći prihod od oglasa koji se prikazuju mlađima od 12 godina (959,1 miliona dolara), a slede Instagram (801,1 milion dolara) i Facebook (137,2 miliona dolara).
U međuvremenu, Instagram je ostvario najveći prihod od oglasa od korisnika starosti od 13-17 godina (četiri milijarde dolara), a slede Tiktok (dve milijarde dolara) i Youtube (1,2 milijarde dolara).
Istraživači takođe procenjuju da je Snapchat najveći deo svog ukupnog prihoda od reklama u 2022. ostvario od korisnika mlađih od 18 godina (41 odsto), a zatim idu Tiktok (35 odsto), Youtube (27 odsto) i Instagram (16 odsto).
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 3
Nemanja
Zemlja čudesa
ja ja
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar