Izvršni direktor "Gajerflaj grin fjulz" Džejms Hajgejt kaže da su želeli da pronađu veoma rasprostranjenu, a jeftinu sirovinu: "Naravno, izmeta ima koliko hoćete".
Testovi koje su sproveli međunarodni nezavisni regulatori utvrdili su da je novo gorivo veoma slično konvencionalnom gorivu za avione.
"Fajerflaj" je sarađivao sa Univerzitetom Kranfild kako bi procenili zagađenje od goriva. Došli su do toga da novo gorivo ima 90 odsto manji ugljenični otisak od uobičajenog avionskog goriva.
Hajgejt je posvetio dve decenije razvoju goriva sa niskim udelom ugljenika. Objašnjava da iako novo gorivo ima hemijskih sličnosti sa fosilnim gorivom poput kerozina, ono se od njega razlikuje po tome što nije fosilnog porekla.
"Naravno, energija bi bila korišćena u proizvodnji, ali bi zagađenja od njega bilo 90 odsto manje, što je neverovatno", kaže Hajgejt.
Ukupno, avijacija je odgovorna za oko dva odsto ukupnih ugljeničnih emisija. Iako ovaj procenat deluje mali, on se rapidno povećava.
Uprkos tome što postoje napori u razvoju električnih aviona, vrlo su za sada ograničeni. Čak i kada bi do takvog proboja došlo brzo, prebacivanje cele industrije avio-prevoza na novu tehnologiju trajalo bi decenijama.
Komentari 2
Sremac
Pero Postar
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar