Istraživanje teleskopom "Džejms Veb": Temperature od 925 stepeni Celzijusa na smeđim patuljcima

Istraživanje je otkrilo da u atmosferi smeđih patuljaka dominiraju vodonik i helijum, sa vodenom parom, metanom i ugljen monoksidom u tragovima.
Istraživači su koristili svemirski teleskop "Džejms Veb" da bi detaljno ispitali atmosferske uslove na paru smeđih patuljaka, koji kruže jedan oko drugoga na oko šest svetlosnih godina od Zemlje.

Otkrili su da vladaju veoma visoke temperature od 925 stepeni Celzijusovih, navodi se u naučnoj studiji koja je objavljena danas u časopisu "Monthly Notices of the Royal Astronomical Society".
Glavna autorka studije je astronomkinja Instituta za astronomiju Univerziteta u Edinburgu Bet Biler.

Biler je istakla da smeđi patuljci nisu ni zvezde ni planete, već nešto između, jer oni odaju sopstvenu svetlost zahvaljujući svojoj toploti i da za razliku od zvezda nemaju nuklearnu fuziju.
Dva smeđa patuljka su nebeska tela veća od planete, a manja od zvezde i najbliži su Zemlji, navela je Biler.

Prema njenim rečima, sastav smeđih patuljaka je sličan gasnim džinovskim planetama kao što je Jupiter u Sunčevom sistemu.

"Masa smeđih patuljaka je do 80 puta veća od mase Jupitera", rekla je Biler.

Dva smeđa patuljka koja je istraživao teleskop "Veb" formirala su se pre oko 500 miliona godina.