Meteor usred bela dana prošao iznad Njujorka i Nju Džerzija

Vatrena kugla na nebu izazvala je senzaciju u Njujorku prošavši iznad grada usred bela dana.
Meteor usred bela dana prošao iznad Njujorka i Nju Džerzija
Reč je o meteoru, objavila je NASA na Fejsbuku, i dodala da je ostavio svetlosni trag koji nastaje kada kamenje iz svemira uđe u Zemljinu atmosferu.

Analiza izveštaja svedoka sugeriše da je svetlost postala vidljiva iznad grada u utorak ujutro, a zatim putovala zapadno brzinom od oko 61.000 kilometara na sat prema državi Nju Džerzi.
Fenomen je bio praćen bukom nalik grmljavini i podrhtavanjem sličnom zemljotresu, javili su lokalni mediji pozivajući se na iskaze očevidaca. Međutim, NASA je rekla da je to moglo biti zbog vojnih aktivnosti u tom području.
Meteor postaje vidljiv kada kamena krhotina uleti u Zemljinu atmosferu i tamo izgori zbog trenja s molekulima vazduha. Fragment koji nije potpuno izgoreo i udari u površinu Zemlje naziva se meteorit.

Komadići stena poput onog koji je uzrokovao traku svetlosti iznad Njujorka imaju prečnik od oko 30 centimetara, objavila je NASA. Takve kosmičke čestice obično potpuno izgore pre nego što padnu na tlo i zato nisu opasne.
  • opazanje